Organizace EuroNCAP, která již tradičně testuje bezpečnost nových vozů, poslala proti deformovatelné překážce žhavou novinku od Volkswagenu, velmi očekávaný model Golf. Obdržel nadprůměrně vysoké hodnocení.
Velmi vysoké hodnocení sie vysloužil nový a nadmíru očekávaný model Volkswagenu, Golf. Plný počet hvězdiček za ochranu pasažérů i velmi vysoké hodnocení za ochranu chodců, to je vysvědčení Golfu.
Z čelního a bočního nárazu si Golf odnesl celých 36 z 37 bodů. Započítává se do něj všech 16 bodů z čelního nárazu, 16 bodů za boční náraz, dva body za náraz na kůl a dva body za upozornění na bezpečnostní pásy. Ptáte se kde utekl onen jeden bodík? Jde o připomínače pásů, které fungují jen vepředu.
Za ochranu dětí Golf získal 41 ze 49 bodů, což sice není maximum, ale i tak výborný výsledek. Kritizována je nedostatečnost instrukcí pro správnou instalaci dětských sedaček. V přepočtu na hvězdičky jde o zisk čtyř.
Chodci si budou náraz Golfu téměř užívat. Ze 36 možných bodů Golf získal 22, což je jedno z nejlepších hodnocení vůbec. Znamená to tři hvězdičky ze čtyř.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.