Organizace EuroNCAP, která již tradičně testuje bezpečnost nových vozů, poslala proti deformovatelné překážce žhavou novinku od Volkswagenu, velmi očekávaný model Golf. Obdržel nadprůměrně vysoké hodnocení.
Velmi vysoké hodnocení sie vysloužil nový a nadmíru očekávaný model Volkswagenu, Golf. Plný počet hvězdiček za ochranu pasažérů i velmi vysoké hodnocení za ochranu chodců, to je vysvědčení Golfu.
Z čelního a bočního nárazu si Golf odnesl celých 36 z 37 bodů. Započítává se do něj všech 16 bodů z čelního nárazu, 16 bodů za boční náraz, dva body za náraz na kůl a dva body za upozornění na bezpečnostní pásy. Ptáte se kde utekl onen jeden bodík? Jde o připomínače pásů, které fungují jen vepředu.
Za ochranu dětí Golf získal 41 ze 49 bodů, což sice není maximum, ale i tak výborný výsledek. Kritizována je nedostatečnost instrukcí pro správnou instalaci dětských sedaček. V přepočtu na hvězdičky jde o zisk čtyř.
Chodci si budou náraz Golfu téměř užívat. Ze 36 možných bodů Golf získal 22, což je jedno z nejlepších hodnocení vůbec. Znamená to tři hvězdičky ze čtyř.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.