Nissan má plné sklady a musí na několik dní přerušit výrobu v závodech v Anglii a Španělsku. Tuto zprávu oznámila sama automobilka na tiskové konferenci a pokračuje tak v sérii podobných opatření i u ostatních automobilek.
Nissan vyrábí v Evropě v Sunderlandu ve Velké Británii a v Barceloně, tedy ve Španělsku. Obou továren se dotkne zpomalení výroby.
V Sunderlandu se vyrábí hlavně menší modely. Nissany Mirca a Note budou na linkách po dobu 14 dní stát a i po odstávce bude produkce nižší. Model Qashqai se naopak prodává dobře a jeho výroba nebude zpomalením nijak dotknuta.
S plnými sklady se potýkají i v Barceloně, kde se vyrábí SUV Pathfinder a podobný pick-up Navara. Mimo to tam z linek sjíždí i dvojče Renaultu Traffic, Nissan Primastar. I zde se výroba zastaví na dva týdny.
Nissan zatím nebude snižovat stav zaměstnanců, pošle je jen na různá školení a dovzdělávání.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.