Na veřejnost prosakují informace o tom, že na blízkém autosalonu v Tokiu by se mohl představit nový malý roadster založený na novém minivozu iQ, což je v současné době asi nejomílanější Toyota dnešní doby.
I největší rival Toyoty iQ, Smart, má u svého miniauta ForTwo verzi roadster. Ta se oproti normální verzi liší jen stahovací střechou. Toyota prý půjde dál.
Smart vytvořil i lehký Roadster, což je údajně cesta, kterou má směřovat i Toyota. Roadster od Toyoty by měl být odvozený jen technikou, design by byl poměrně svébytný a nemělo by jít jen o triviální verzi bez střechy.
Na tomto roadsteru vidíme nový a zajímavý trend, s tím, jak stoupají ceny paliv a také ekologické povědomí, i struktura aut pro volný čas se mění. Silná a velká auta mohou částečně ustoupit malým, lehkým a úsporným vozům vybaveným maloobjemovými motory případně s přeplňováním. Má to své výhody i svá úskalí. Předskokanem této kategore byl zmíněný Smart Roadster, jenže přišel příliš brzy a i on dovedl automobilku do krize, která vedla až k zastavení výroby tohoto unikátního vozu.
Co se malých a lehkých aut týče, v současné době se vyrábí kupříkladu Daihatsu Copen. Při hmotnosti 800 kilo stačí motory 1,3 a 0,7 turbo. Jen tak mimochodem, Daihatsu je z více než poloviny vlastněno Toyotou, proto Copen nezmiňuji úplně náhodně...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?