Na veřejnost prosakují informace o tom, že na blízkém autosalonu v Tokiu by se mohl představit nový malý roadster založený na novém minivozu iQ, což je v současné době asi nejomílanější Toyota dnešní doby.
I největší rival Toyoty iQ, Smart, má u svého miniauta ForTwo verzi roadster. Ta se oproti normální verzi liší jen stahovací střechou. Toyota prý půjde dál.
Smart vytvořil i lehký Roadster, což je údajně cesta, kterou má směřovat i Toyota. Roadster od Toyoty by měl být odvozený jen technikou, design by byl poměrně svébytný a nemělo by jít jen o triviální verzi bez střechy.
Na tomto roadsteru vidíme nový a zajímavý trend, s tím, jak stoupají ceny paliv a také ekologické povědomí, i struktura aut pro volný čas se mění. Silná a velká auta mohou částečně ustoupit malým, lehkým a úsporným vozům vybaveným maloobjemovými motory případně s přeplňováním. Má to své výhody i svá úskalí. Předskokanem této kategore byl zmíněný Smart Roadster, jenže přišel příliš brzy a i on dovedl automobilku do krize, která vedla až k zastavení výroby tohoto unikátního vozu.
Co se malých a lehkých aut týče, v současné době se vyrábí kupříkladu Daihatsu Copen. Při hmotnosti 800 kilo stačí motory 1,3 a 0,7 turbo. Jen tak mimochodem, Daihatsu je z více než poloviny vlastněno Toyotou, proto Copen nezmiňuji úplně náhodně...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?