Lexus má v plánu i nadále rozkládat zavedenou evropskou konkurenci v segmentu kompaktních prémiových vozů, kterou dnes okupují téměř výhradně BMW 1 a Audi A3, kterým sekunduje ještě severské Volvo C30.
Lexus jde za svým cílem prodat v Evropě v roce 2015 minimálně 150 tisíc aut. Je jasné, že s obřími limuzínami jako LS to půjde těžko, proto je třeba jít o něco níže, ještě pod základní sedan IS.
Ocitneme se tak na trhu, na kterém se etablovala silná trojka BMW (model 1), Audi (A3) a Mercedes, který však s modely A a B zvolil trochu jinou cestu a to stavbou vyššího, ovšem prostorného vozu. I ten ovšem od své koncepce hodlá odejít.
Lexus má zálusk na BMW a Audi, jeho hatchback by měl být sportovní. Otázkou zatím je přesná konstrukce. Jsou v podstatě dvě možnosti, buď bude novinka stát na podvozku Aurisu, ať už toho současného nebo budoucího, nebo půjde o novou hybridní platformu vycházející z Priusu nebo nového, levnějšího hybridu pod Priusem.
To by dávalo smysl, Lexus se profiluje jako nejen luxusní, ale i ekologická značka. Tři ze čtyř modelů na našem trhu je nabízeno s hybridním pohonem.
Jak je vidno, otazníků je mnoho, oficiální informace žádná.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?