Lexus má v plánu i nadále rozkládat zavedenou evropskou konkurenci v segmentu kompaktních prémiových vozů, kterou dnes okupují téměř výhradně BMW 1 a Audi A3, kterým sekunduje ještě severské Volvo C30.
Lexus jde za svým cílem prodat v Evropě v roce 2015 minimálně 150 tisíc aut. Je jasné, že s obřími limuzínami jako LS to půjde těžko, proto je třeba jít o něco níže, ještě pod základní sedan IS.
Ocitneme se tak na trhu, na kterém se etablovala silná trojka BMW (model 1), Audi (A3) a Mercedes, který však s modely A a B zvolil trochu jinou cestu a to stavbou vyššího, ovšem prostorného vozu. I ten ovšem od své koncepce hodlá odejít.
Lexus má zálusk na BMW a Audi, jeho hatchback by měl být sportovní. Otázkou zatím je přesná konstrukce. Jsou v podstatě dvě možnosti, buď bude novinka stát na podvozku Aurisu, ať už toho současného nebo budoucího, nebo půjde o novou hybridní platformu vycházející z Priusu nebo nového, levnějšího hybridu pod Priusem.
To by dávalo smysl, Lexus se profiluje jako nejen luxusní, ale i ekologická značka. Tři ze čtyř modelů na našem trhu je nabízeno s hybridním pohonem.
Jak je vidno, otazníků je mnoho, oficiální informace žádná.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.