Lexus má v plánu i nadále rozkládat zavedenou evropskou konkurenci v segmentu kompaktních prémiových vozů, kterou dnes okupují téměř výhradně BMW 1 a Audi A3, kterým sekunduje ještě severské Volvo C30.
Lexus jde za svým cílem prodat v Evropě v roce 2015 minimálně 150 tisíc aut. Je jasné, že s obřími limuzínami jako LS to půjde těžko, proto je třeba jít o něco níže, ještě pod základní sedan IS.
Ocitneme se tak na trhu, na kterém se etablovala silná trojka BMW (model 1), Audi (A3) a Mercedes, který však s modely A a B zvolil trochu jinou cestu a to stavbou vyššího, ovšem prostorného vozu. I ten ovšem od své koncepce hodlá odejít.
Lexus má zálusk na BMW a Audi, jeho hatchback by měl být sportovní. Otázkou zatím je přesná konstrukce. Jsou v podstatě dvě možnosti, buď bude novinka stát na podvozku Aurisu, ať už toho současného nebo budoucího, nebo půjde o novou hybridní platformu vycházející z Priusu nebo nového, levnějšího hybridu pod Priusem.
To by dávalo smysl, Lexus se profiluje jako nejen luxusní, ale i ekologická značka. Tři ze čtyř modelů na našem trhu je nabízeno s hybridním pohonem.
Jak je vidno, otazníků je mnoho, oficiální informace žádná.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.