Francouzskojaponská aliance Renault-Nissan možná má zálusk na zakoupení podílu v americké značce Jeep. Zdá se to být v době krize velkých terénních aut trochu nesmyslné? Renault má přirozeně své důvody.
Renault už svůj podíl v Jeepu jednou měla a to v 80. letech. Nyní je možné, že koupí svůj podíl opět, tentokrát od investiční skupiny Cerberus, která koncern Chrysler před nedlouhou dobou koupila. Součástí Chrysleru je i Jeep.
Jeepu se v souvislosti s výpadkem prodejů SUV a off-roadů v USA příliš nedaří a Cerberus potřebuje peníze na další restrukturalizaci. A co by měl z koupě strádající automobilky Renault?
Důležité jsou nevyužité kapacity ve výrobních závodech Jeepu. Ty totiž mohou Francouzi elegantně zaplnit svými modely a použít tak Jeep k důslednějšímu ataku na zámořský trh.
A když už jsme u těch prodejů, zase se nějak hodně mluví i o Hummeru...
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?