Propad prodejů aut je nyní celosvětovým trendem. Obzvláště se to týká větších aut s vyšší spotřebou. Takový Hummer například zaznamenal propad až o 50%. Další na řadě je korejská automobilka Hyundai.
Tento trend je nejvíce patrný v USA. Velká SUV, která tam byla v obrovské oblibě, se najednou neprodávájí. Za vším stojí mezinárodní finanční krize, na američany vysoké ceny benzínu a rostoucí nezaměstnanost. Jednoduše řečeno, na auta už nezbývají peníze. Do módy se tedy dostávají nejrůznější ekologické modely, nejvíce se ale prostě přestupuje do menších automobilů.
Tomuto trendu se tedy nevyhla ani korejská automobilka Hyundai. Modely Veracruz (iX 55) a Santa Fe se v prodejích ve srovnání září 2007 a září 2008 propadly o dvouciferné procentní body. Santa Fe konkrétně téměř o 15 %.
Modelu Sonata se ve stejném období vedlo o něco lépe. Propad byl "pouhá" dvě procenta.
Nad vodou tak Hyundai drží především malé modely jako Elantra, Accent nebo i10. Prodejním trhákem je ale kupodivu velký sedan Genesis. Toho jakoby se krize netýkala. Uvidíme jak na tom bude nové Coupé Genesis.
Hyundai tak přijmul první opatření pro zažehnání propadů prodejů. Zrušeny byly všechny páteční směny a pracovat se nebude ani v den Díkuvzdání a na Vánoce.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.