Propad prodejů aut je nyní celosvětovým trendem. Obzvláště se to týká větších aut s vyšší spotřebou. Takový Hummer například zaznamenal propad až o 50%. Další na řadě je korejská automobilka Hyundai.
Tento trend je nejvíce patrný v USA. Velká SUV, která tam byla v obrovské oblibě, se najednou neprodávájí. Za vším stojí mezinárodní finanční krize, na američany vysoké ceny benzínu a rostoucí nezaměstnanost. Jednoduše řečeno, na auta už nezbývají peníze. Do módy se tedy dostávají nejrůznější ekologické modely, nejvíce se ale prostě přestupuje do menších automobilů.
Tomuto trendu se tedy nevyhla ani korejská automobilka Hyundai. Modely Veracruz (iX 55) a Santa Fe se v prodejích ve srovnání září 2007 a září 2008 propadly o dvouciferné procentní body. Santa Fe konkrétně téměř o 15 %.
Modelu Sonata se ve stejném období vedlo o něco lépe. Propad byl "pouhá" dvě procenta.
Nad vodou tak Hyundai drží především malé modely jako Elantra, Accent nebo i10. Prodejním trhákem je ale kupodivu velký sedan Genesis. Toho jakoby se krize netýkala. Uvidíme jak na tom bude nové Coupé Genesis.
Hyundai tak přijmul první opatření pro zažehnání propadů prodejů. Zrušeny byly všechny páteční směny a pracovat se nebude ani v den Díkuvzdání a na Vánoce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.