Francúzka automobilka Citroen predstavila v svetovej premiére na domácom medzinárodnom autosalóne v Paríži nový protipreklzový systém Snow Motion. Svoju premiéru si odbil v najmladšom prírastku automobilky, v modeli Citroen C5.
Nový protipreklzový systém je obdobou bežne používaného systému ESP, Citroen však spomínaný systém vylepšil a obohatil o funkciu ľahšieho rozjazdu na veľmi klzkom povrchu vozovky. Systém Snow Motion nájde svoje uplatnenie predovšetkým v zimnom období na zasnežených a neupravených šmykľavých cestách.
Technika systému Snow Motion spočíva v riadení protipreklzového systému ASR, meraní a vyhodnocovaní jeho pôsobenia. Systém Snow Motion sníma a vyhodnocuje viacero parametrov (sklon svahu, typ snehu, a pod.), stiedavo riadi kolesá zvlášť na pravej a zvlášť na ľavej strane nápravy a tým umožňuje väčší preklz kolies poháňanej nápravy.
Výsledkom je výrazne lepšie chovanie vozidla pri rozjazdoch na klzkom povrchu, rovnako aj plynulejšia akcelerácia vozidla. Citroen si na systém Snow Motion uplatnil patent, a od novembra tohto roka sa dostane do každého nového modelu Citroen C5.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.