Francúzka automobilka Citroen predstavila v svetovej premiére na domácom medzinárodnom autosalóne v Paríži nový protipreklzový systém Snow Motion. Svoju premiéru si odbil v najmladšom prírastku automobilky, v modeli Citroen C5.
Nový protipreklzový systém je obdobou bežne používaného systému ESP, Citroen však spomínaný systém vylepšil a obohatil o funkciu ľahšieho rozjazdu na veľmi klzkom povrchu vozovky. Systém Snow Motion nájde svoje uplatnenie predovšetkým v zimnom období na zasnežených a neupravených šmykľavých cestách.
Technika systému Snow Motion spočíva v riadení protipreklzového systému ASR, meraní a vyhodnocovaní jeho pôsobenia. Systém Snow Motion sníma a vyhodnocuje viacero parametrov (sklon svahu, typ snehu, a pod.), stiedavo riadi kolesá zvlášť na pravej a zvlášť na ľavej strane nápravy a tým umožňuje väčší preklz kolies poháňanej nápravy.
Výsledkom je výrazne lepšie chovanie vozidla pri rozjazdoch na klzkom povrchu, rovnako aj plynulejšia akcelerácia vozidla. Citroen si na systém Snow Motion uplatnil patent, a od novembra tohto roka sa dostane do každého nového modelu Citroen C5.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?