Čínská vláda a korejská automobilka Hyundai řeší trochu nezvyklý spor. Vláda se rozhodla zakázat pátému největšímu světovému výrobci dovoz svých vozů z Jižní Koreje do nejlidnatější země světa. O všem se nyní jedná.
Již od poloviny září nemohou auta od koncernu Hyundai-Kia přes čínskou hranici, neboť automobilka nezískala patřičná povolení k dovozu. Čína se tak údajně brání porušování některých dohod.
Automobilka potvrdila, že již měsíc tato situace trvá a koncern má přirozeně zájem na řešení této situace. Čínská vláda mu však ještě nezaslala oficiální prohlášení. Podle regionálního čínského listu Chosun Ilbo porušil Hyundai zákony nedovolenými obchodními praktikami.
Samotné prodeje v Číně to nějak razantně poškodit nemůže, protože ačkoliv tam koncern prodá ročně 540 tisíc aut, jen asi 50 tisíc z nich je dovezeno z Jižné Koreje, zbytek je vyráběn přímo na místě, tedy v Číně. Ta je pro pátého největšího výrobce na světě velmi důležitým trhem.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.