Čínská vláda a korejská automobilka Hyundai řeší trochu nezvyklý spor. Vláda se rozhodla zakázat pátému největšímu světovému výrobci dovoz svých vozů z Jižní Koreje do nejlidnatější země světa. O všem se nyní jedná.
Již od poloviny září nemohou auta od koncernu Hyundai-Kia přes čínskou hranici, neboť automobilka nezískala patřičná povolení k dovozu. Čína se tak údajně brání porušování některých dohod.
Automobilka potvrdila, že již měsíc tato situace trvá a koncern má přirozeně zájem na řešení této situace. Čínská vláda mu však ještě nezaslala oficiální prohlášení. Podle regionálního čínského listu Chosun Ilbo porušil Hyundai zákony nedovolenými obchodními praktikami.
Samotné prodeje v Číně to nějak razantně poškodit nemůže, protože ačkoliv tam koncern prodá ročně 540 tisíc aut, jen asi 50 tisíc z nich je dovezeno z Jižné Koreje, zbytek je vyráběn přímo na místě, tedy v Číně. Ta je pro pátého největšího výrobce na světě velmi důležitým trhem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.