Slovo umění má obrovské množství podob. Jednu z nich představí Matthew Harrison a nepsali bychom o tom na tomto serveru, kdyby v jeho nové kreaci nehrálo velkou roli jedno nám známé auto, totiž velký Hummer.
Hummer je svého druhu ikonou. Byl to právě on kdo převzal v armádě otěže po legendárních Jeepech Willis a zanedlouho si jej oblíbili i civilisté. S komerčním úspěchem šly ruku v ruce i nové modely a vše se zastavilo až na krizi, kterou vyvolala superdrahá ropa.
Stejně jako byl dříve Hummer symbolem drsnosti, dnes je symbolem neekologie, užranosti a úpadku kategorie SUV když značka prodělává miliony.
Nyní bude americký vůz vystaven na Zoo Art Fair v Londýně jako exponát. Umělec Matthew Harrison mu připravil nové obutí, velké SUV nyní má na kolech loukoťová dřevěná kola. Mám jen strach, že terénní schopnosti už nebudou to co dříve...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.