Automobilka Fiat se do ekologického i ekonomického světa bude snažit proniknout inovací ve výrobní řadě Grande Punta, totiž speciální ekologickou verzí na zemní plyn. Tento pohon se stává čím dál oblíbenější.
Stlačený zemní plyn, tedy CNG (compressed natural gas), začíná získávat oproti dříve populárnějšímu propan-butanu (LPG) svůj podíl na trhu. Nejnovějším přírůstkem do rodiny aut, která plyn spalují přímo z výroby je Fiat Grande Punto Natural Power.
Pohon je zajištěn osvědčeným atmosférickým čtyřválcem 1,4 Fire. Ten dokáže spalovat benzín i plyn a to tak, že při pohonu na benzín je výkon 77 koní a točivý moment 115 Nm, při zapojení plynu výkon poklesne na 70 koní a s ním i točivý moment na 104 Nm.
Co se spotřeby týče, ta je na hodnotě 6,3 l/100 km na benzín. Díky dvěma přídavným nádržím na plyn a jedné nádrži na benzín o objemu 45 litrů má Grande Punto velice zajímavou hodnotu maximálního dojezdu, činí totiž při průměrné spotřebě tisíc kilometrů.
Grande Punto s plynovým pohonem zrychlí na stovku za 14,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 162 km/h.
Prodeje začnou na počátku příštího roku. Cena je stanovena na 12 300 eur, v přepočtu tedy rovných 300 tisíc korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.