Fiat Grande Punto Natural Power-plyn do města

Marek Litzman, 16. října 2008, 12:59 Google+

Automobilka Fiat se do ekologického i ekonomického světa bude snažit proniknout inovací ve výrobní řadě Grande Punta, totiž speciální ekologickou verzí na zemní plyn. Tento pohon se stává čím dál oblíbenější.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Grande Punto

Grande Punto | foto: Fiat Group

Sdílejte článek

Stlačený zemní plyn, tedy CNG (compressed natural gas), začíná získávat oproti dříve populárnějšímu propan-butanu (LPG) svůj podíl na trhu. Nejnovějším přírůstkem do rodiny aut, která plyn spalují přímo z výroby je Fiat Grande Punto Natural Power.

 Pohon je zajištěn osvědčeným atmosférickým čtyřválcem 1,4 Fire. Ten dokáže spalovat benzín i plyn a to tak, že při pohonu na benzín je výkon 77 koní a točivý moment 115 Nm, při zapojení plynu výkon poklesne na 70 koní a s ním i točivý moment na 104 Nm.

Co se spotřeby týče, ta je na hodnotě 6,3 l/100 km na benzín. Díky dvěma přídavným nádržím na plyn a jedné nádrži na benzín o objemu 45 litrů má Grande Punto velice zajímavou hodnotu maximálního dojezdu, činí totiž při průměrné spotřebě tisíc kilometrů.

Grande Punto s plynovým pohonem zrychlí na stovku za 14,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 162 km/h. 

Prodeje začnou na počátku příštího roku. Cena je stanovena na 12 300 eur, v přepočtu tedy rovných 300 tisíc korun.

Vytisknout

Diskuze: Fiat Grande Punto Natural Power-plyn do města

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Prius

Nová Toyota Prius - realita nebo grafik?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud