Na internetu se objevila série fotek, která zachycuje velmi očekávanou novinku tohoto roku, totiž novou Toyotu Prius. Vše má jediný háček, nikdo pořádně neví jestli jde o opravdové uniklé snímky nebo práci šikovného grafika.
Předpokládejme, že jsou snímky autentické. Potom by se Prius navenek mezigeneračně příliš nezměnil. Jeho osobitý design je asi sám o sobě dobrou prodejní značkou.
Designové změny bych označil za obyčejný facelift, příď se trochu podobá Yarisu, světlomety mají nový tvar písmene L.
Nový Prius dostane vylepšené hybridní technologie. Jejich přesná specifikace zatím není známa, je ale jasné, že použití Li-Ion baterií se odkládá. Pravděpodobně se nedočkáme ani možnosti nabíjení baterie ze zásuvky. Oproti tomu je možné, že uvidíme na střeše solární panely, tedy alespoň některé trhy je uvidí.
Jak moc jsou snímky reálné, to uvidíme již zanedlouho.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.