No nebude to žádná slabota. Jedna z legend sportovního motorismu, Mitsubishi Lancer Evo, s největší pravděpodobností dostane svoji vrcholnou variantu. Její název bude Evo X FQ400 a právě číslice toho mnoho napoví.
Již minulá generace se prodávala s přídomkem FQ400 a i tehdy šlo o nekompromisní verzi s posíleným motorem a to na výkon 400 koní.
Současná generace na tom bude velmi podobně. Síla čtyř set koní zůstane podobně jako nekompromisní naladění, vše se ale přesune do karoserie desáté generace Eva.
FQ 400 si již užily svoji závodní premiéru, kde šlapaly jak měly, je tedy čas je pustit na silnice. O výkon se postará větší turbo a přeprogramovaná řídící jednotka. Sprint z klidu na sto potom FQ400 zvládne za 3,5 sekundy.
Na videu najdete onen zmíněný závodní speciál.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.