No nebude to žádná slabota. Jedna z legend sportovního motorismu, Mitsubishi Lancer Evo, s největší pravděpodobností dostane svoji vrcholnou variantu. Její název bude Evo X FQ400 a právě číslice toho mnoho napoví.
Již minulá generace se prodávala s přídomkem FQ400 a i tehdy šlo o nekompromisní verzi s posíleným motorem a to na výkon 400 koní.
Současná generace na tom bude velmi podobně. Síla čtyř set koní zůstane podobně jako nekompromisní naladění, vše se ale přesune do karoserie desáté generace Eva.
FQ 400 si již užily svoji závodní premiéru, kde šlapaly jak měly, je tedy čas je pustit na silnice. O výkon se postará větší turbo a přeprogramovaná řídící jednotka. Sprint z klidu na sto potom FQ400 zvládne za 3,5 sekundy.
Na videu najdete onen zmíněný závodní speciál.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.