Nejmenšímu modelu Cadillacu CTS chyběl citelně pod kapotou vznětový motor. I to je možná jeden z důvodů, proč se tento automobil v Evropě moc neuchytil. Diesel by tak mohl pomoci, i když...
Absence vznětových motorů je jistě jeden z hlavních důvodů, proč se Cadillacu v Evropě nedaří. Přidat dieselový motor do nabídky nejlevnějšího modelu se tak zdá jak dobrý nápad. V případě úspěchu by se tak nafta mohla rozšířít i do větších modelů automobilky. Třeba takový Escalade s naftovým osmiválcem by byl určitě zajímavou volbou.
V Escalade určitě, ale nacpat V8 diesel do malého CTS? To nevypadá dobře, paliva se moc neušetří, cena bude vysoká a váha celé pohonné jednotky taky nebude zanedbatelná. Bohužel právě tohle se američani pravděbodobně odváží zkusit. Pravdou sice je, že tento motor bude prozatím dostupný jenom v USA, o jeho nasazení u nás v Evropě bych se ale neodvažoval polemizovat. Byl by to jenom další hřebíček do rakve jedné ze zkomírajících amerických automobilek.
A o úspěchu v zámoří také moc přesvědčený nejsem. Jednak z důvodů popsaných výše, a pak taky kvůli tomu, že "Caddyho" si lidé kupují proto, že na to mají a spotřeba je až tak netíží. Koupit si Escalade a potom naříkat na spotřebu může jenom velmi podivný jedinec. Spotřeba sice asi bude o něco nižší, jestli to ale vyváží ostatní negativa se uvidí. Možné je všechno, i to že tento motor bude pod kapotou CTS nakonec trhákem.
Na závěr pár techických parametrů:
Objem: 4.5 l Výkon: 310 koní Kroutící moment: 702 Nm
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.