Nejmenšímu modelu Cadillacu CTS chyběl citelně pod kapotou vznětový motor. I to je možná jeden z důvodů, proč se tento automobil v Evropě moc neuchytil. Diesel by tak mohl pomoci, i když...
Absence vznětových motorů je jistě jeden z hlavních důvodů, proč se Cadillacu v Evropě nedaří. Přidat dieselový motor do nabídky nejlevnějšího modelu se tak zdá jak dobrý nápad. V případě úspěchu by se tak nafta mohla rozšířít i do větších modelů automobilky. Třeba takový Escalade s naftovým osmiválcem by byl určitě zajímavou volbou.
V Escalade určitě, ale nacpat V8 diesel do malého CTS? To nevypadá dobře, paliva se moc neušetří, cena bude vysoká a váha celé pohonné jednotky taky nebude zanedbatelná. Bohužel právě tohle se američani pravděbodobně odváží zkusit. Pravdou sice je, že tento motor bude prozatím dostupný jenom v USA, o jeho nasazení u nás v Evropě bych se ale neodvažoval polemizovat. Byl by to jenom další hřebíček do rakve jedné ze zkomírajících amerických automobilek.
A o úspěchu v zámoří také moc přesvědčený nejsem. Jednak z důvodů popsaných výše, a pak taky kvůli tomu, že "Caddyho" si lidé kupují proto, že na to mají a spotřeba je až tak netíží. Koupit si Escalade a potom naříkat na spotřebu může jenom velmi podivný jedinec. Spotřeba sice asi bude o něco nižší, jestli to ale vyváží ostatní negativa se uvidí. Možné je všechno, i to že tento motor bude pod kapotou CTS nakonec trhákem.
Na závěr pár techických parametrů:
Objem: 4.5 l Výkon: 310 koní Kroutící moment: 702 NmTrh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.