Nejmenšímu modelu Cadillacu CTS chyběl citelně pod kapotou vznětový motor. I to je možná jeden z důvodů, proč se tento automobil v Evropě moc neuchytil. Diesel by tak mohl pomoci, i když...
Absence vznětových motorů je jistě jeden z hlavních důvodů, proč se Cadillacu v Evropě nedaří. Přidat dieselový motor do nabídky nejlevnějšího modelu se tak zdá jak dobrý nápad. V případě úspěchu by se tak nafta mohla rozšířít i do větších modelů automobilky. Třeba takový Escalade s naftovým osmiválcem by byl určitě zajímavou volbou.
V Escalade určitě, ale nacpat V8 diesel do malého CTS? To nevypadá dobře, paliva se moc neušetří, cena bude vysoká a váha celé pohonné jednotky taky nebude zanedbatelná. Bohužel právě tohle se američani pravděbodobně odváží zkusit. Pravdou sice je, že tento motor bude prozatím dostupný jenom v USA, o jeho nasazení u nás v Evropě bych se ale neodvažoval polemizovat. Byl by to jenom další hřebíček do rakve jedné ze zkomírajících amerických automobilek.
A o úspěchu v zámoří také moc přesvědčený nejsem. Jednak z důvodů popsaných výše, a pak taky kvůli tomu, že "Caddyho" si lidé kupují proto, že na to mají a spotřeba je až tak netíží. Koupit si Escalade a potom naříkat na spotřebu může jenom velmi podivný jedinec. Spotřeba sice asi bude o něco nižší, jestli to ale vyváží ostatní negativa se uvidí. Možné je všechno, i to že tento motor bude pod kapotou CTS nakonec trhákem.
Na závěr pár techických parametrů:
Objem: 4.5 l Výkon: 310 koní Kroutící moment: 702 Nm
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.