Absence vznětových motorů je jistě jeden z hlavních důvodů, proč se Cadillacu v Evropě nedaří. Přidat dieselový motor do nabídky nejlevnějšího modelu se tak zdá jak dobrý nápad. V případě úspěchu by se tak nafta mohla rozšířít i do větších modelů automobilky. Třeba takový Escalade s naftovým osmiválcem by byl určitě zajímavou volbou.
V Escalade určitě, ale nacpat V8 diesel do malého CTS? To nevypadá dobře, paliva se moc neušetří, cena bude vysoká a váha celé pohonné jednotky taky nebude zanedbatelná. Bohužel právě tohle se američani pravděbodobně odváží zkusit. Pravdou sice je, že tento motor bude prozatím dostupný jenom v USA, o jeho nasazení u nás v Evropě bych se ale neodvažoval polemizovat. Byl by to jenom další hřebíček do rakve jedné ze zkomírajících amerických automobilek.
A o úspěchu v zámoří také moc přesvědčený nejsem. Jednak z důvodů popsaných výše, a pak taky kvůli tomu, že "Caddyho" si lidé kupují proto, že na to mají a spotřeba je až tak netíží. Koupit si Escalade a potom naříkat na spotřebu může jenom velmi podivný jedinec. Spotřeba sice asi bude o něco nižší, jestli to ale vyváží ostatní negativa se uvidí. Možné je všechno, i to že tento motor bude pod kapotou CTS nakonec trhákem.
Na závěr pár techických parametrů:
- Objem: 4.5 l
- Výkon: 310 koní
- Kroutící moment: 702 Nm