Americký koncern General Motors se potýká s krizí, s nezájmem o vlastní výrobky, s čímž se snaží vyrovnat zavíráním továren a dalším šetřením. Jen za poslední týden zavřel už tři, zpráva o té třetí přichází právě dnes.
Vedení donedávna ještě největšího koncernu na světě oznámilo, že do konce roku 2009 bude zavřena svařovna a lakovna General Rapids. Je to za poslední týden už třetí stejná zpráva.
Svařovna a lakovna General Rapids asi zaměstnávala 1500 lidí, kteří si mohou pomalu začít hledat nové zaměstnání.
Včera General Motors oznámil, že zavírá i továrnu na výrobu SUV v Janeswillu, stát Wisconsin. Tisíc dvě stě zaměstnanců bude od konce tohoto roku nezaměstnaných. General Motors plánoval tuto továrnu zavřít již dříve, původní termín v průběhu roku 2010 musel ale být kvůli současné ekonomicky neuspokojivé situaci přehodnocen na konec roku 2008.
Před pár dny navíc koncern oznámil ukončení výroby v továrně Moraine ve státě Ohio a to k 23. prosinci 2008. Propuštěno bude 1100 lidí. Továrna vyrábí velká SUV.
Suma sumárum, v tuto chvíli General Motors uzavírá už pět továren, čímž přijde o práci 8350 lidí. K tomu všemu připočítejme další tisíce administrativních pracovníků po celém světě. Pro velký koncern je to ale asi jediná naděje na sebeuzdravení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.