Americký koncern General Motors se potýká s krizí, s nezájmem o vlastní výrobky, s čímž se snaží vyrovnat zavíráním továren a dalším šetřením. Jen za poslední týden zavřel už tři, zpráva o té třetí přichází právě dnes.
Vedení donedávna ještě největšího koncernu na světě oznámilo, že do konce roku 2009 bude zavřena svařovna a lakovna General Rapids. Je to za poslední týden už třetí stejná zpráva.
Svařovna a lakovna General Rapids asi zaměstnávala 1500 lidí, kteří si mohou pomalu začít hledat nové zaměstnání.
Včera General Motors oznámil, že zavírá i továrnu na výrobu SUV v Janeswillu, stát Wisconsin. Tisíc dvě stě zaměstnanců bude od konce tohoto roku nezaměstnaných. General Motors plánoval tuto továrnu zavřít již dříve, původní termín v průběhu roku 2010 musel ale být kvůli současné ekonomicky neuspokojivé situaci přehodnocen na konec roku 2008.
Před pár dny navíc koncern oznámil ukončení výroby v továrně Moraine ve státě Ohio a to k 23. prosinci 2008. Propuštěno bude 1100 lidí. Továrna vyrábí velká SUV.
Suma sumárum, v tuto chvíli General Motors uzavírá už pět továren, čímž přijde o práci 8350 lidí. K tomu všemu připočítejme další tisíce administrativních pracovníků po celém světě. Pro velký koncern je to ale asi jediná naděje na sebeuzdravení.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.