Americký koncern General Motors se potýká s krizí, s nezájmem o vlastní výrobky, s čímž se snaží vyrovnat zavíráním továren a dalším šetřením. Jen za poslední týden zavřel už tři, zpráva o té třetí přichází právě dnes.
Vedení donedávna ještě největšího koncernu na světě oznámilo, že do konce roku 2009 bude zavřena svařovna a lakovna General Rapids. Je to za poslední týden už třetí stejná zpráva.
Svařovna a lakovna General Rapids asi zaměstnávala 1500 lidí, kteří si mohou pomalu začít hledat nové zaměstnání.
Včera General Motors oznámil, že zavírá i továrnu na výrobu SUV v Janeswillu, stát Wisconsin. Tisíc dvě stě zaměstnanců bude od konce tohoto roku nezaměstnaných. General Motors plánoval tuto továrnu zavřít již dříve, původní termín v průběhu roku 2010 musel ale být kvůli současné ekonomicky neuspokojivé situaci přehodnocen na konec roku 2008.
Před pár dny navíc koncern oznámil ukončení výroby v továrně Moraine ve státě Ohio a to k 23. prosinci 2008. Propuštěno bude 1100 lidí. Továrna vyrábí velká SUV.
Suma sumárum, v tuto chvíli General Motors uzavírá už pět továren, čímž přijde o práci 8350 lidí. K tomu všemu připočítejme další tisíce administrativních pracovníků po celém světě. Pro velký koncern je to ale asi jediná naděje na sebeuzdravení.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.