Prvý osobný automobil s hybridným pohonom značky Mercedes-Benz, prémiová limuzína S 400 BlueHYBRID sa začne aj na Slovensku predávať v lete roku 2009. Jej pohon zabezpečuje zdokonalený 3,5 l V6 motor s adaptívnym časovaním ventilov v spolupráci s ďalšími systémami.
Funkciu tri a pol litrového šesťvalca ďalej dopĺňa elektromotor s permanentným magnetom, sedemstupňová automatická prevodovka 7G-TRONIC prispôsobená na hybridný modul, výkonová a riadiaca elektronika, menič napätia ako aj novo vyvinutý prvý krát pre sériovo vyrábaný automobil použitý lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor.
Mercedes S 400 BlueHYBRID dosiahne kombinovaný výkon 220 kW/299 k a krútiaci moment 385 Nm. Vo svojej kategórii vykazuje najnižšiu spotrebu a emisie: 7,9 litra benzínu na 100 kilometrov, respektíve 190 gramov CO2 na km.
Nové hybridné vozidlo má tiež funkciou štart/stop, ktorá vypne spaľovací motor, keď zastaví - napríklad na svetelnej križovatke a opätovne samočinne po zošliapnutí pedálu akcelerácie naštartuje.
Elektromotor pri vozidle slúži ako štartér i alternátor. Znižuje spotrebu pohonnej látky a zároveň prispieva svojim krútiacim momentom 160 Nm spaľovaciemu motoru k intenzívnemu zrýchleniu vozidla. Naopak počas spomaľovania pomáha brzdiť, pričom ako generátor získava energiu rekuperáciou a spätne ju ukladá do lítium-iónového akumulátoru. Nový akumulátor má oproti bežne používaným vyššiu energetickú hustotu a elektrickú účinnosť, kompaktnejše rozmery a nižšiu hmotnosť.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.