Prvý osobný automobil s hybridným pohonom značky Mercedes-Benz, prémiová limuzína S 400 BlueHYBRID sa začne aj na Slovensku predávať v lete roku 2009. Jej pohon zabezpečuje zdokonalený 3,5 l V6 motor s adaptívnym časovaním ventilov v spolupráci s ďalšími systémami.
Funkciu tri a pol litrového šesťvalca ďalej dopĺňa elektromotor s permanentným magnetom, sedemstupňová automatická prevodovka 7G-TRONIC prispôsobená na hybridný modul, výkonová a riadiaca elektronika, menič napätia ako aj novo vyvinutý prvý krát pre sériovo vyrábaný automobil použitý lítium-iónový vysokonapäťový akumulátor.
Mercedes S 400 BlueHYBRID dosiahne kombinovaný výkon 220 kW/299 k a krútiaci moment 385 Nm. Vo svojej kategórii vykazuje najnižšiu spotrebu a emisie: 7,9 litra benzínu na 100 kilometrov, respektíve 190 gramov CO2 na km.
Nové hybridné vozidlo má tiež funkciou štart/stop, ktorá vypne spaľovací motor, keď zastaví - napríklad na svetelnej križovatke a opätovne samočinne po zošliapnutí pedálu akcelerácie naštartuje.
Elektromotor pri vozidle slúži ako štartér i alternátor. Znižuje spotrebu pohonnej látky a zároveň prispieva svojim krútiacim momentom 160 Nm spaľovaciemu motoru k intenzívnemu zrýchleniu vozidla. Naopak počas spomaľovania pomáha brzdiť, pričom ako generátor získava energiu rekuperáciou a spätne ju ukladá do lítium-iónového akumulátoru. Nový akumulátor má oproti bežne používaným vyššiu energetickú hustotu a elektrickú účinnosť, kompaktnejše rozmery a nižšiu hmotnosť.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.