Francouzský koncern PSA Peugeot Citroen může jen blednout závistí nad tím, jaký celosvětový úspěch má aliance Renault-Nissan se svým modelem, který u nás prodává jako Dacia Logan. Je proto čas vyrazit do protiútoku.
Koncern PSA proto chce Loganu konkurovat vlastním modelem určeným pro méně vyspělé a rozvíjející se trhy. Potenciál této skupiny je tak asi velmi velký.
Podle zdrojů z koncernu se nový model chystá na trh kolem roku 2011, což je přibližně doba, kdy by i Logan měl dostat svého nástupce, popřípadě jen velkou modernizaci.
Výroba bude probíhat v Turecku a Polsku, přičemž cílovými trhy jsou východní a střední Evropa, Rusko, Turecko a severní Afrika, v případě úspěchu se model rozšíří i za oceán. Můžeme čekat podobně chytrá řešení jako u Loganu, který se u nás prodává pod hranicí 180 tisíc korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.