Francouzský koncern PSA Peugeot Citroen může jen blednout závistí nad tím, jaký celosvětový úspěch má aliance Renault-Nissan se svým modelem, který u nás prodává jako Dacia Logan. Je proto čas vyrazit do protiútoku.
Koncern PSA proto chce Loganu konkurovat vlastním modelem určeným pro méně vyspělé a rozvíjející se trhy. Potenciál této skupiny je tak asi velmi velký.
Podle zdrojů z koncernu se nový model chystá na trh kolem roku 2011, což je přibližně doba, kdy by i Logan měl dostat svého nástupce, popřípadě jen velkou modernizaci.
Výroba bude probíhat v Turecku a Polsku, přičemž cílovými trhy jsou východní a střední Evropa, Rusko, Turecko a severní Afrika, v případě úspěchu se model rozšíří i za oceán. Můžeme čekat podobně chytrá řešení jako u Loganu, který se u nás prodává pod hranicí 180 tisíc korun.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.