Romahome je výrobce některých zajímavých úprav pro jinak sériové vozy. Krom toho, že umí udělat klasický obytný vůz, připravuje i zajímavé úpravy pro mnohem menší auta, než z jakých se karavany běžně dělají.
Řeknu vám, mít karavan, to byl vždy takový můj dětský (a zatím nesplněný) sen. Společnost Romahome představuje zajímavý model, se kterým jsou snílci jako já svému cíli o krůček blíže.
Zatímco klasické karavany stojí na základech velkých dodávek, Romahome se pustila do tvorby karavanu na maličké dodávce Nemo. Už v současné době má firma v nabídce podobný model postavený na Peugeotu Partner, ale protože se specializují na Citroeny, Nemo jim nemohlo uniknout.
Jde o opravdový základní model, i nabízený Partner je protažený. Díky tomu nabízí Nemo místo pro jednoho jediného ležícího člověka. K tomu je v autě zabudováno umyvadélko a vařič.
Pod kapotou najdeme motory o objemu 1,4 a to benzínový i dieselový. Střecha vozu je řešena tak, aby se mohla vysunout nahoru a vytvořit prostor navíc. Na střeše jsou solární panely.
Cena je stanovena na necelých 19 tisíc liber, tedy 575 tisíc korun. A co myslíte, kdybych moc prosil, udělali by mi obytný i Citroen C1?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.