Slavná dílna RUF, která se specializuje na přestavby všeho z dílen automobilky Porsche, představuje nový koncept slavného modelu 911 přestavěného tak, aby jel na elektřinu. Výkony supersportu tu ovšem nečekejte.
Alois Ruf, zakladatel tunerské dílny, představil koncept elektrického Porsche. Je to pro prestižní výrobnu velký okamžik, elektromobilem se totiž chtějí věnovat ještě více a tohle je první krok k úspěchu.
Porsche 911 je pro zástavbu na poměry supersportů docela vhodným vozem a to především kvůli kufru, který je vepředu. Díky němu bylo kam umístit sadu baterií.
Baterie využívají technologie Li-Ion, přičemž každá z nich váží 5,6 kilo a má kapacitu 160 Ah. V autě je jich umístěno 96, což dává předpoklady na dojezd až kolem 300 km.
Samotný motor je třífázový asynchronní a dává výkon 204 koní a točivý moment 650 Nm. Výkony, ty jsou charakterizovány časem 7 sekund při zrychlení na stovku a maximální rychlost 225 km/h. Při hmotnosti téměř dvě tuny jsou i tohle pěkná čísla.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.