Slavná dílna RUF, která se specializuje na přestavby všeho z dílen automobilky Porsche, představuje nový koncept slavného modelu 911 přestavěného tak, aby jel na elektřinu. Výkony supersportu tu ovšem nečekejte.
Alois Ruf, zakladatel tunerské dílny, představil koncept elektrického Porsche. Je to pro prestižní výrobnu velký okamžik, elektromobilem se totiž chtějí věnovat ještě více a tohle je první krok k úspěchu.
Porsche 911 je pro zástavbu na poměry supersportů docela vhodným vozem a to především kvůli kufru, který je vepředu. Díky němu bylo kam umístit sadu baterií.
Baterie využívají technologie Li-Ion, přičemž každá z nich váží 5,6 kilo a má kapacitu 160 Ah. V autě je jich umístěno 96, což dává předpoklady na dojezd až kolem 300 km.
Samotný motor je třífázový asynchronní a dává výkon 204 koní a točivý moment 650 Nm. Výkony, ty jsou charakterizovány časem 7 sekund při zrychlení na stovku a maximální rychlost 225 km/h. Při hmotnosti téměř dvě tuny jsou i tohle pěkná čísla.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.