Navzdory faktu že neexistuje oficiální traťový rekord pro sériové vozy, výrobci si nenechají ujít příležitost, dosáhnout se svým nejsilnějším modelem co nejlepšího času na jedno kolo slavného okruhu.
Možnost tvrdit, že právě váš vůz je rychlejší než cokoli jiného, je obrovskou marketingovou zbraní. A pro Maserati je podobná reklama stejně důležitá, jako pro jeho rivaly.
Maserati MC12 je i přes své stáří tří let stále skvělé a dosáhlo času 7:24.29 na kolo. To je lepší výsledek než mají takové "tuctovky" jako Ferrari Enzo, Koenigsegg CCX, Pagani Zonda F Clubsport a Porsche Carrera GT.
Všechny tyto vozy vlastní jeden (šťastný) muž a byly řízeny stejným řidičem (Marc Basseng - závodník americké série Le Mans) ve stejný čas a za stejných podmínek.
Nezaujatost a shodné podmínky dávají trochu hodnověrnější výsledky, než kterými se holedbají jednotliví výrobci při svých sólových testech. I když nejsou podmínky vždy stoprocentně stejné, má nyní Maserati MC12 minimálně morální právo, být považováno za nejrychlejší "sériovku" na okruh. Nebo minimálně za jednu z nejrychlejších...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.