Navzdory faktu že neexistuje oficiální traťový rekord pro sériové vozy, výrobci si nenechají ujít příležitost, dosáhnout se svým nejsilnějším modelem co nejlepšího času na jedno kolo slavného okruhu.
Možnost tvrdit, že právě váš vůz je rychlejší než cokoli jiného, je obrovskou marketingovou zbraní. A pro Maserati je podobná reklama stejně důležitá, jako pro jeho rivaly.
Maserati MC12 je i přes své stáří tří let stále skvělé a dosáhlo času 7:24.29 na kolo. To je lepší výsledek než mají takové "tuctovky" jako Ferrari Enzo, Koenigsegg CCX, Pagani Zonda F Clubsport a Porsche Carrera GT.
Všechny tyto vozy vlastní jeden (šťastný) muž a byly řízeny stejným řidičem (Marc Basseng - závodník americké série Le Mans) ve stejný čas a za stejných podmínek.
Nezaujatost a shodné podmínky dávají trochu hodnověrnější výsledky, než kterými se holedbají jednotliví výrobci při svých sólových testech. I když nejsou podmínky vždy stoprocentně stejné, má nyní Maserati MC12 minimálně morální právo, být považováno za nejrychlejší "sériovku" na okruh. Nebo minimálně za jednu z nejrychlejších...
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.