Navzdory faktu že neexistuje oficiální traťový rekord pro sériové vozy, výrobci si nenechají ujít příležitost, dosáhnout se svým nejsilnějším modelem co nejlepšího času na jedno kolo slavného okruhu.
Možnost tvrdit, že právě váš vůz je rychlejší než cokoli jiného, je obrovskou marketingovou zbraní. A pro Maserati je podobná reklama stejně důležitá, jako pro jeho rivaly.
Maserati MC12 je i přes své stáří tří let stále skvělé a dosáhlo času 7:24.29 na kolo. To je lepší výsledek než mají takové "tuctovky" jako Ferrari Enzo, Koenigsegg CCX, Pagani Zonda F Clubsport a Porsche Carrera GT.
Všechny tyto vozy vlastní jeden (šťastný) muž a byly řízeny stejným řidičem (Marc Basseng - závodník americké série Le Mans) ve stejný čas a za stejných podmínek.
Nezaujatost a shodné podmínky dávají trochu hodnověrnější výsledky, než kterými se holedbají jednotliví výrobci při svých sólových testech. I když nejsou podmínky vždy stoprocentně stejné, má nyní Maserati MC12 minimálně morální právo, být považováno za nejrychlejší "sériovku" na okruh. Nebo minimálně za jednu z nejrychlejších...
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.