Nejnovější spekulace naznačují, že dvě luxusní automobilky vlastněné koncernem Volkswagen by mohly spojit své síly tak, aby sesadily prestižní automobilku Rolls Royce ze trůnu a urvali ji velkou část prodejů.
O tom, že Bugatti plánuje po skončení výroby Veyronu nový model, jsme informovali již mnohokrát. Nyní přicházejí další spekulace o tom jak, proč a jak silně.
není žádným tajemstvím, že Bentley Arnage se pomalu připravuje k odchodu. Jeho rival, Rolls Royce, už léta prodává novější Phantom, zatímco Arnage je založen na jeho předchůdci. Bentley musí inovovat.
Jak ale rozptýlit náklady na vývoj? Přeci sdílením dílů. Ač to zní trochu hororově, i tak prestižní automobilka jako Bentley musí šetřit a proto se nabízí využití luxusní platformy budoucím Arnage i někým jiným. Ten někdo by mohl být Bugatti.
Nový luxusní a nadmíru výkonný sedan od Bugatti by mohl od Argane převzít díly podvozku a Bugatti by anglické automobilce dodalo zase technologie pro výkonný motor, ačkoliv přímé použití osmilitrového šestnáctiválce je s největší pravděpodobností pro Bentley zavrhnuto.
Oproti tomu by jej mohl využívat budoucí sedan.
Nedá se čekat, že by si budoucí Bugatti a Arnage příliš konkurovali. Zatímco Arnage zaútočí na Phantom, Bugatti půjde mnohem dál, jeho sedan totiž s přehledem přesáhne cenovku Veyronu a dostane se na cca 1,5 milionu euro, tedy přes 40 milionů korun. Tedy pokud se spekulace potvrdí...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.