Nejnovější přírůstek do řad aut s bílomodrou vrtulkou se je malé SUV X1. Ačkoliv jsme jej zatím viděli jen jako koncept, jeho výroba je více než jistá a žádné zásadní změny oproti konceptu se očekávat nedají.
Novinka bude v prodeji s možností pohonu jen zadní nebo obou náprav. Podle toho se bude měnit označení, modely s pohonem zadní nápravy budou označeny sDrive, pohon všech kol BMW tradičně značí xDrive.
Tato úprava je provedena přirozeně z důvodu nižší spotřeby aut s jedinou poháněnou nápravou. X1 se v Evropě dočkáme pravděpodobně v roce 2010.
Vynořily se i spekulace ohledně dalších X modelů. O tom, že největší SUV X7 ej pravděpodobně zapovězeno, jsme již informovali. Zvažuje se výroba menších "kupé na špičkách" a to X4 a X2, přičemž pravděpodobněji nyní vyznívá výroba většího X4.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.