Nejnovější přírůstek do řad aut s bílomodrou vrtulkou se je malé SUV X1. Ačkoliv jsme jej zatím viděli jen jako koncept, jeho výroba je více než jistá a žádné zásadní změny oproti konceptu se očekávat nedají.
Novinka bude v prodeji s možností pohonu jen zadní nebo obou náprav. Podle toho se bude měnit označení, modely s pohonem zadní nápravy budou označeny sDrive, pohon všech kol BMW tradičně značí xDrive.
Tato úprava je provedena přirozeně z důvodu nižší spotřeby aut s jedinou poháněnou nápravou. X1 se v Evropě dočkáme pravděpodobně v roce 2010.
Vynořily se i spekulace ohledně dalších X modelů. O tom, že největší SUV X7 ej pravděpodobně zapovězeno, jsme již informovali. Zvažuje se výroba menších "kupé na špičkách" a to X4 a X2, přičemž pravděpodobněji nyní vyznívá výroba většího X4.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.