Lehká auta mají cosi do sebe. S tím, jak se na výrobce kvůli bezpečnostním předpisům, vyšší výbavě a lepšímu odhlučnění valí jedno kilo za druhým, buďme rádi, že jsou i tací, kteří se s nadbytečnými kily chtějí vypořádat.
Na právě probíhajícím autosalonu v Sydney se představila tato lahůdka. Protinožci budou moci koupit sporťák Elfin T5 s motorem o objemu dvou litrů a aby toho nebylo málo, i s přeplňováním. Díky tomu dává výkon 260 koní a točivý moment 351 Nm.
Spálené budou přirozeně zadní gumy, ke kterým se síla dostane přes pětistupňovou převodovku. Řazení je manuální.
O zastavení se postarají disky vepředu o průměru 298 mm, vzadu budou o 8 mm menší. Vždy je však budou svírat dvoupístkové třmeny.
Interiér je zařízen vskutku spartánsky, krom budíků, které ukazují i napětí v soustavě a tlak oleje, tu nenajdeme skoro nic. Volant je maximálně neklouzavý.
Karoserie využívá maxima hliníku a plastů, základem je ovšem trubkový rám.
Elfina se dočkají jen zákazníci na opačné straně zeměkoule, ovšem podobných modelů je v Evropě nepočítaně
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.