Lehká auta mají cosi do sebe. S tím, jak se na výrobce kvůli bezpečnostním předpisům, vyšší výbavě a lepšímu odhlučnění valí jedno kilo za druhým, buďme rádi, že jsou i tací, kteří se s nadbytečnými kily chtějí vypořádat.
Na právě probíhajícím autosalonu v Sydney se představila tato lahůdka. Protinožci budou moci koupit sporťák Elfin T5 s motorem o objemu dvou litrů a aby toho nebylo málo, i s přeplňováním. Díky tomu dává výkon 260 koní a točivý moment 351 Nm.
Spálené budou přirozeně zadní gumy, ke kterým se síla dostane přes pětistupňovou převodovku. Řazení je manuální.
O zastavení se postarají disky vepředu o průměru 298 mm, vzadu budou o 8 mm menší. Vždy je však budou svírat dvoupístkové třmeny.
Interiér je zařízen vskutku spartánsky, krom budíků, které ukazují i napětí v soustavě a tlak oleje, tu nenajdeme skoro nic. Volant je maximálně neklouzavý.
Karoserie využívá maxima hliníku a plastů, základem je ovšem trubkový rám.
Elfina se dočkají jen zákazníci na opačné straně zeměkoule, ovšem podobných modelů je v Evropě nepočítaně
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.