Automobilový průmysl má problémy. Naznačují to mimo jiné neustálé zprávy o dalším a dalším propouštění zaměstnanců různými značkami. Tentokrát v tom opět lítá severská automobilka Volvo, podruhé za krátkou dobu.
Situace jednoznačně není příznivá. již před měsícem jsme informovali, že Volvo bude muset ukončit pracovní poměr s 2,3 tisíci zaměstnanci, obměnit vedení a snížit výrobu. Jak to tak ale vypadá, není to vše.
Na největším trhu na světě, v USA, Volvu v září poklesly prodeje oproti srpnu o drtivých 51,8%. To je hned po Hummeru druhý nejhorší propad, Hummer dosáhl v této nelichotivé statistice na 54,8%. Jen tak mimochodem, žádná automobilka neprodala více než v srpnu a nejmenší propad zaznamenalo Audi, jen 5,4%.
Ale zpět k Volvu. Nejen tyto výsledky donutily management k dalším drastickým krokům. Celosvětově se bude muset s prací rozloučit další čtyři tisíce pracovníků, v součtu tedy více než 6000 lidí bude muset opustit řady.
Přes dva tisíce lidí bude propuštěno přímo ve Švédsku, další stovky v závodech mimo tuto zemi.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.