Automobilový průmysl má problémy. Naznačují to mimo jiné neustálé zprávy o dalším a dalším propouštění zaměstnanců různými značkami. Tentokrát v tom opět lítá severská automobilka Volvo, podruhé za krátkou dobu.
Situace jednoznačně není příznivá. již před měsícem jsme informovali, že Volvo bude muset ukončit pracovní poměr s 2,3 tisíci zaměstnanci, obměnit vedení a snížit výrobu. Jak to tak ale vypadá, není to vše.
Na největším trhu na světě, v USA, Volvu v září poklesly prodeje oproti srpnu o drtivých 51,8%. To je hned po Hummeru druhý nejhorší propad, Hummer dosáhl v této nelichotivé statistice na 54,8%. Jen tak mimochodem, žádná automobilka neprodala více než v srpnu a nejmenší propad zaznamenalo Audi, jen 5,4%.
Ale zpět k Volvu. Nejen tyto výsledky donutily management k dalším drastickým krokům. Celosvětově se bude muset s prací rozloučit další čtyři tisíce pracovníků, v součtu tedy více než 6000 lidí bude muset opustit řady.
Přes dva tisíce lidí bude propuštěno přímo ve Švédsku, další stovky v závodech mimo tuto zemi.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.