Ford představil pro své americké modely zajímavou funkci, kterou se jistě zalíbí především starostlivým otcům. Nové Fordy totiž bude možné koupit s něčím, co se by se u televizí dalo nazvat rodičovským zámkem.
Tyto americké Fordy budou mít možnost nastavit které klíče jsou "rodičovské" a které jsou "dětské". Pokud auto pojede s rodičovským klíčem v zapalování, auto pojede jak má. Zajímavé věci se začnou dít vsune-li klíč do zapalování dítě.
Rodič totiž bude moct naprogramovat to, že auto syna nepustí přes rychlost 80 mph (asi 130 km/h). Zároveň se sníží maximální hlasitost audia a to na 44% maximálního výkonu. Bude tak konec autům, které je možné slyšet na kilometry daleko.
Dalšími vychytávkami bude zapnutí otravné signalizace nezapnutí bezpečnostních pásů, dále nemožnost vypnutí systému ESP a signalizace při překročení přednastavené rychlosti. Všechno nastavení bude moci přerozeně měnit jen rodič.
Podle výzkumu s takovým systémem nesouhlasí 67% mladých, toto číslo ale klesne na 36% za podmínky, že jim rodiče budou auto více půjčovat.
Týká se to zatím jen USA, o dodávání podobných vymožeností do Evropy nemáme informace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.