Citroën Hypnos ještě podrobněji

Ondřej Coufal, 8. října 2008, 13:30 Google+

Na autoshow v Paříži byl představen mezi koncepty i jeden extraterestriální kousek z domácí provenience. Citroën oficiálně ukázal svoji představu budoucnosti ve třídě SUV.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hypnos

Hypnos | foto: Citroën

Sdílejte článek

Hypnos je konceptem velice uhlazeného SUV, psali jsme o něm ihned po představení zde. Studie má nejen netradiční hmoty a detaily, ale zaujmout by měla i hybridním pohonem HYmotion4. Systém je společným dílem koncernu PSA, mimo jiné je jím poháněn peugeotův koncept Prologue.

Jedná se o 163koňový dvoulitrový turbodieselový čtyřválec pohánějící přední nápravu v kombinaci s 27kW silným elektromotorem pro pohon zadní nápravy. Kombinovaný výkon pohonné jednotky HYmotion4 je 200 koní s točivým momentem 163Nm na přední nápravě a 110Nm na nápravě zadní.

Vnější vzhled studie je velice netradiční, stvořit něco takového jakákoli jiná značka, její designové studio je v hledáčku hochů z protidrogového.

Čelní masce dominují dva výrazné "sací otvory", nad kterými jsou protažené světlomety. Přední část vozu vůbec vypadá, že byla optimalizována nejen pro srážku s chodci ale i drobným hmyzem, jehož život může při svých oblých tvarech v mnoha případech dost dobře ušetřit.

Zajímavým, avšak dnes již nijak originálním prvkem, je umístění LED diod na denní svícení do předního spoileru. Bočnímu profilu dominují výrazná "žebra", která nejvíce ze všeho připomínají stabilizační křidélka rakety. Vzhledem k tomu, co však Hypnose pohání, to na raketu opravdu nevypadá.

Zpětné zrcátko se jeví velice esteticky, jak už to ale u podobných kreací bývá, lépe koukat na něj, než do něj. V daném případě to ale nevadí, neboť typickým řidičem Hypnosu bude
nejspíš android.

Z dalších převratných designových prvků nelze opomenout asymetrická, turbínovitá pětipaprsková kola a elegantní zadní světlomety s nejasným smyslem a funkcí zvláštního otvoru. Při celkovém pohledu se zdá, že by takový vůz mohl nakonec lépe plavat, než jezdit. Uspořádání interiéru, absence odkládacích ploch a až nelidský design palubní desky potvrzuje, že androidí teorie nemusí být úplně od věci.

Ale abych koncept Citroënu jenom nehanil, své využití by si zcela jistě našel. Neumím si představit lepší hlavní cenu pro turnaj ve hře Alien vs. Predator...

Vytisknout

Diskuze: Citroën Hypnos ještě podrobněji

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

RC Hymotion 4

Peugeot RC HYmotion4 - 4xkupé

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud