Na autoshow v Paříži byl představen mezi koncepty i jeden extraterestriální kousek z domácí provenience. Citroën oficiálně ukázal svoji představu budoucnosti ve třídě SUV.
Hypnos je konceptem velice uhlazeného SUV, psali jsme o něm ihned po představení zde. Studie má nejen netradiční hmoty a detaily, ale zaujmout by měla i hybridním pohonem HYmotion4. Systém je společným dílem koncernu PSA, mimo jiné je jím poháněn peugeotův koncept Prologue.
Jedná se o 163koňový dvoulitrový turbodieselový čtyřválec pohánějící přední nápravu v kombinaci s 27kW silným elektromotorem pro pohon zadní nápravy. Kombinovaný výkon pohonné jednotky HYmotion4 je 200 koní s točivým momentem 163Nm na přední nápravě a 110Nm na nápravě zadní.
Vnější vzhled studie je velice netradiční, stvořit něco takového jakákoli jiná značka, její designové studio je v hledáčku hochů z protidrogového.
Čelní masce dominují dva výrazné "sací otvory", nad kterými jsou protažené světlomety. Přední část vozu vůbec vypadá, že byla optimalizována nejen pro srážku s chodci ale i drobným hmyzem, jehož život může při svých oblých tvarech v mnoha případech dost dobře ušetřit.
Zajímavým, avšak dnes již nijak originálním prvkem, je umístění LED diod na denní svícení do předního spoileru. Bočnímu profilu dominují výrazná "žebra", která nejvíce ze všeho připomínají stabilizační křidélka rakety. Vzhledem k tomu, co však Hypnose pohání, to na raketu opravdu nevypadá.
Zpětné zrcátko se jeví velice esteticky, jak už to ale u podobných kreací bývá, lépe koukat na něj, než do něj. V daném případě to ale nevadí, neboť typickým řidičem Hypnosu bude nejspíš android.
Z dalších převratných designových prvků nelze opomenout asymetrická, turbínovitá pětipaprsková kola a elegantní zadní světlomety s nejasným smyslem a funkcí zvláštního otvoru. Při celkovém pohledu se zdá, že by takový vůz mohl nakonec lépe plavat, než jezdit. Uspořádání interiéru, absence odkládacích ploch a až nelidský design palubní desky potvrzuje, že androidí teorie nemusí být úplně od věci.
Ale abych koncept Citroënu jenom nehanil, své využití by si zcela jistě našel. Neumím si představit lepší hlavní cenu pro turnaj ve hře Alien vs. Predator...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.