Na autoshow v Paříži byl představen mezi koncepty i jeden extraterestriální kousek z domácí provenience. Citroën oficiálně ukázal svoji představu budoucnosti ve třídě SUV.
Hypnos je konceptem velice uhlazeného SUV, psali jsme o něm ihned po představení zde. Studie má nejen netradiční hmoty a detaily, ale zaujmout by měla i hybridním pohonem HYmotion4. Systém je společným dílem koncernu PSA, mimo jiné je jím poháněn peugeotův koncept Prologue.
Jedná se o 163koňový dvoulitrový turbodieselový čtyřválec pohánějící přední nápravu v kombinaci s 27kW silným elektromotorem pro pohon zadní nápravy. Kombinovaný výkon pohonné jednotky HYmotion4 je 200 koní s točivým momentem 163Nm na přední nápravě a 110Nm na nápravě zadní.
Vnější vzhled studie je velice netradiční, stvořit něco takového jakákoli jiná značka, její designové studio je v hledáčku hochů z protidrogového.
Čelní masce dominují dva výrazné "sací otvory", nad kterými jsou protažené světlomety. Přední část vozu vůbec vypadá, že byla optimalizována nejen pro srážku s chodci ale i drobným hmyzem, jehož život může při svých oblých tvarech v mnoha případech dost dobře ušetřit.
Zajímavým, avšak dnes již nijak originálním prvkem, je umístění LED diod na denní svícení do předního spoileru. Bočnímu profilu dominují výrazná "žebra", která nejvíce ze všeho připomínají stabilizační křidélka rakety. Vzhledem k tomu, co však Hypnose pohání, to na raketu opravdu nevypadá.
Zpětné zrcátko se jeví velice esteticky, jak už to ale u podobných kreací bývá, lépe koukat na něj, než do něj. V daném případě to ale nevadí, neboť typickým řidičem Hypnosu bude nejspíš android.
Z dalších převratných designových prvků nelze opomenout asymetrická, turbínovitá pětipaprsková kola a elegantní zadní světlomety s nejasným smyslem a funkcí zvláštního otvoru. Při celkovém pohledu se zdá, že by takový vůz mohl nakonec lépe plavat, než jezdit. Uspořádání interiéru, absence odkládacích ploch a až nelidský design palubní desky potvrzuje, že androidí teorie nemusí být úplně od věci.
Ale abych koncept Citroënu jenom nehanil, své využití by si zcela jistě našel. Neumím si představit lepší hlavní cenu pro turnaj ve hře Alien vs. Predator...
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.