Ani anglickej automobilke Land Rover nie sú ekologicky zamerané automobily cudzie. Na autosalóne v Paríži Land Rover predstavil úspornú verziu svojho najmenšieho modelu SUV s názvom Freelander TD4_e.
Úpravy dieselového modelu Freelander spočívajú v doplnení motora o funkciu Stop/Start, ktorá sa s ďalšími drobnými úpravami premietla do kombinovanej spotreby zníženej o 0,7 litra na sto kilometrov.
Úspornej prevádzke napomáha aj indikátor vhodného preradenia rýchlostných stupňov a preprogramovaná riadiaca jednotka motora. Upravené pneumatiky dostali úpravu, ktorá znamená ich nižší valivý odpor, či sa to však premietne aj do terénnych schopností Freelanderu nevedno.
Tieto úpravy modelu Freelander znamenajú prvý krok k znižovaniu kombinovanej spotreby všetkých Land Roverov. Od druhej polovice budúceho roka bude systém Stop/Start k dispozícii pre všetky dieselové modely Freelander s naftovým motorom, cena pritom zostane nezmenená.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.