Ani anglickej automobilke Land Rover nie sú ekologicky zamerané automobily cudzie. Na autosalóne v Paríži Land Rover predstavil úspornú verziu svojho najmenšieho modelu SUV s názvom Freelander TD4_e.
Úpravy dieselového modelu Freelander spočívajú v doplnení motora o funkciu Stop/Start, ktorá sa s ďalšími drobnými úpravami premietla do kombinovanej spotreby zníženej o 0,7 litra na sto kilometrov.
Úspornej prevádzke napomáha aj indikátor vhodného preradenia rýchlostných stupňov a preprogramovaná riadiaca jednotka motora. Upravené pneumatiky dostali úpravu, ktorá znamená ich nižší valivý odpor, či sa to však premietne aj do terénnych schopností Freelanderu nevedno.
Tieto úpravy modelu Freelander znamenajú prvý krok k znižovaniu kombinovanej spotreby všetkých Land Roverov. Od druhej polovice budúceho roka bude systém Stop/Start k dispozícii pre všetky dieselové modely Freelander s naftovým motorom, cena pritom zostane nezmenená.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.