Porsche zveřejnilo své plány na nejbližší dva měsíce. Jsou velmi zásadní nejen pro Porsche, ale i pro společnost Volkswagen AG a její akcionáře. Porsche hodlá převzít kontrolu nad největším výrobcem v Evropě.
26. listopadu 2008. Den D pro Porsche i Volkswagen. Porsche oznámilo, že do tohoto data skoupí další akcie koncernu Volkswagen tak, aby vlastnilo minimálně 50% podíl. Dostane se tak k absolutní kontrole tohoto velkého podniku.
Pod Volkswagen spadá několik dalších automobilek, kromě Škody jde i o Seat, Audi a sportovní Lamborghini a Bugatti. Luxus zastupuje Bentley.
Porsche nezveřejnilo jaký přesný podíl chce mít. V této době vlastní 20% akcií spolková země Dolní Sasko, která uvažuje o zvýšení podílu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.