Neznámá společnost Tazzari představila širému světu svůj příspěvek k budoucnosti dopravy v podobě nového modelu Zero. Jak asi mnozí tuší, zero, česky nula, to jsou emise, které tohle vozítko produkuje.
Tazzari přišla se Zerem jakožto s novým a zajímavým elektromobilem po tříleté výrobě. Podle čísel vypadá nadmíru zajímavě.
Hmotnost tohoto městského vozítka je jen 550 kilo, což bude znamenat samo o sobě nízkou spotřebu a slušné jízdní výkony. Ty jsou dobře vidět na zrychlení z klidu na městských 50 pod 5 sekund, což slibuje pro město dostatečnou agilitu. Maximální rychlost výrobce udává 90 km/h.
Kapacita baterií zajistí dojezd 150 km. Zajímavé je jedno číslo, totiž 45. Jde o počet minut, za které se baterie nabijí na maximum. Skoro až podezřele nízké číslo.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.