Japonská automobilka Toyota je povestná tým, že vo vysokej miere dbá na bezpečnosť pasažierov v útrobách automobilov značky. Aktuálnym príspevkom pre bezpečnosť je nový typ hlavového airbagu pre zadných cestujúcich pri náraze do vozidla zozadu.
Toyota je jednou z automobiliek, ktorá presadzuje používanie moderných bezpečnostných prvkov z vozidiel vyšších tried aj do cenovo prítupných vozidiel. Jedným z takýchto prvkov je kolenný aibag, ktorý sa vrámci značky Toyota poprvý krát predstavil v modeli Avensis, neskôr sa stal súčasťou nadštandardnej výbavy modelu Yaris, a teraz putuje do najnovšieho a najmenšieho prírastku značky, modelu Toyota IQ.
Spomínaný nový typ hlavového airbagu si odbije premiéru v Toyote IQ, jeho funkcia spočíva v tom, že pri náraze do vozidla zo zadu sa airbag rozvinie z čalúnenia strechy nad zadným oknom a vytvorí ochranu v podobe záclony, ktorá zníži pravdepodobnosť zranenia cestujúcich sediacich na zadnom rade sedadiel. Toyota očakáva, že použitím airbagu v modeli IQ sa ochrana cestujúcich vzadu zvýši zhruba o polovicu.
Nový hlavový airbag pre zadných cestujúcih v Toyote IQ bude mať v tomto modeli jednoznačne svoje opodstatnenie, keďže sa jedná o najkratšie štvormiestne vozidlo vôbec, a náraz do zadnej časti tohto vozidla by pre zadných pasažierov mohol znamenať veľmi veľké riziko poranenia hlavy.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.