Americká spoločnosť Chrysler LLC predstavila prototypy troch vozidiel, v ktorých sa uplatňuje elektrický pohon . Ide o výkonný športový Dodge (využíva iba výhradne elektrický pohon), offroadový Jeep Wrangler, ako aj sedemmiestny Chrysler Grand Voyager.
Oba majú elektrický pohon kombinovaný s klasickým. Všetky tri prototypy dostali prídavné označenie: EV. Už o dva roky sa počíta so spustením výroby prvého z nich pre USA a o tri roky bude k dispozícii aj pre Európu.
Dvojmiestny Dodge EV (výkon 200 kW, krútiaci moment 650 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/hod za menej ako päť sekúnd, maximálna rýchlosť vyše 190 km/h) ako typický reprezentant nového elektrického vozidla nevytvára žiadne výfukové emisie. Systém jeho pohonu totiž tvorí iba elektrický motor, moderná lítium-iontová batéria a riadiaca jednotka. Dobíjanie batérií takéhoto elektrického vozidla trvá pri 220 V zásuvke štyri hodiny, pri 110 V zhruba osem hodín.
Dodge EV prejde na jedno nabitie 250 až 320 kilometrov. To je zhruba tri krát dlhšia vzdialenosť než akú denne najazdí väčšina Američanov. Takmer 80 percent Američanov totiž prejde so svojim vozidlom za deň dokonca celkovú vzdialenosť kratšiu ako 65 kilometrov, respektíve najazdí menej ako 22,5-tisíca kilometrov za rok.
„Máme spoločenský záväzok voči našim zákazníkom dodať pokrokové elektrické vozidlá ohľaduplné voči životnému prostrediu, ktoré dosahujú nízku spotrebu. Našim cieľom je splniť si tento záväzok rýchlo a vo väčšom rozsahu, než ktorýkoľvek iný výrobca automobilov,“ komentoval predstavenie prototypov nových vozidiel predseda a výkonný riaditeľ spoločnosti Chrysler LLC, Bob Nardelli.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?