Americká spoločnosť Chrysler LLC predstavila prototypy troch vozidiel, v ktorých sa uplatňuje elektrický pohon . Ide o výkonný športový Dodge (využíva iba výhradne elektrický pohon), offroadový Jeep Wrangler, ako aj sedemmiestny Chrysler Grand Voyager.
Oba majú elektrický pohon kombinovaný s klasickým. Všetky tri prototypy dostali prídavné označenie: EV. Už o dva roky sa počíta so spustením výroby prvého z nich pre USA a o tri roky bude k dispozícii aj pre Európu.
Dvojmiestny Dodge EV (výkon 200 kW, krútiaci moment 650 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/hod za menej ako päť sekúnd, maximálna rýchlosť vyše 190 km/h) ako typický reprezentant nového elektrického vozidla nevytvára žiadne výfukové emisie. Systém jeho pohonu totiž tvorí iba elektrický motor, moderná lítium-iontová batéria a riadiaca jednotka. Dobíjanie batérií takéhoto elektrického vozidla trvá pri 220 V zásuvke štyri hodiny, pri 110 V zhruba osem hodín.
Dodge EV prejde na jedno nabitie 250 až 320 kilometrov. To je zhruba tri krát dlhšia vzdialenosť než akú denne najazdí väčšina Američanov. Takmer 80 percent Američanov totiž prejde so svojim vozidlom za deň dokonca celkovú vzdialenosť kratšiu ako 65 kilometrov, respektíve najazdí menej ako 22,5-tisíca kilometrov za rok.
„Máme spoločenský záväzok voči našim zákazníkom dodať pokrokové elektrické vozidlá ohľaduplné voči životnému prostrediu, ktoré dosahujú nízku spotrebu. Našim cieľom je splniť si tento záväzok rýchlo a vo väčšom rozsahu, než ktorýkoľvek iný výrobca automobilov,“ komentoval predstavenie prototypov nových vozidiel predseda a výkonný riaditeľ spoločnosti Chrysler LLC, Bob Nardelli.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.