Americká spoločnosť Chrysler LLC predstavila prototypy troch vozidiel, v ktorých sa uplatňuje elektrický pohon . Ide o výkonný športový Dodge (využíva iba výhradne elektrický pohon), offroadový Jeep Wrangler, ako aj sedemmiestny Chrysler Grand Voyager.
Oba majú elektrický pohon kombinovaný s klasickým. Všetky tri prototypy dostali prídavné označenie: EV. Už o dva roky sa počíta so spustením výroby prvého z nich pre USA a o tri roky bude k dispozícii aj pre Európu.
Dvojmiestny Dodge EV (výkon 200 kW, krútiaci moment 650 Nm, zrýchlenie z nuly na 100 km/hod za menej ako päť sekúnd, maximálna rýchlosť vyše 190 km/h) ako typický reprezentant nového elektrického vozidla nevytvára žiadne výfukové emisie. Systém jeho pohonu totiž tvorí iba elektrický motor, moderná lítium-iontová batéria a riadiaca jednotka. Dobíjanie batérií takéhoto elektrického vozidla trvá pri 220 V zásuvke štyri hodiny, pri 110 V zhruba osem hodín.
Dodge EV prejde na jedno nabitie 250 až 320 kilometrov. To je zhruba tri krát dlhšia vzdialenosť než akú denne najazdí väčšina Američanov. Takmer 80 percent Američanov totiž prejde so svojim vozidlom za deň dokonca celkovú vzdialenosť kratšiu ako 65 kilometrov, respektíve najazdí menej ako 22,5-tisíca kilometrov za rok.
„Máme spoločenský záväzok voči našim zákazníkom dodať pokrokové elektrické vozidlá ohľaduplné voči životnému prostrediu, ktoré dosahujú nízku spotrebu. Našim cieľom je splniť si tento záväzok rýchlo a vo väčšom rozsahu, než ktorýkoľvek iný výrobca automobilov,“ komentoval predstavenie prototypov nových vozidiel predseda a výkonný riaditeľ spoločnosti Chrysler LLC, Bob Nardelli.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.