Slavná francouzská "kachna", jak se přezdívá Citroenu 2CV6, se v Paříži dočkala velké cti. Téměř přesně 50 let od prvního představení se roztomilé vozítko dočkalo opravdu vybrané úpravy od firmy Hermes.
Hermes je výrobce těch nejvybranějších doplňků z kůže. V automobilovém průmyslu zásobí kupříkladu Bugatti ve speciální sérii Veyron par Hermes. Pro autosalon v Paříži ale připravil... kachnu.
Citroen 2CV6, jedno z nejlevnějších autíček, které přežilo staletí, se stalo předmětem exkluzivní úpravy ne náhodou, slaví totiž svých 60 let. Oficiálně se představil an autosalonu v Paříži roku 1948. jeho vývoj začal už před válkou, prototypy byly ovšem zničeny aby nepadly do ruky Němcům. Kachny měly motory jejichž výkon se postupně zvedal ze 12 na 28 koní, ale ani jeden jim neumožnil překročit rychlosti 100 km/h.
Výroba trvala neskutečnou dobu, zastavena byla až roku 1990. Dočkal se mnoha odvozenin, z nichž nejzajímavější je asi Sahara se dvěma motory, jeden pro přední a druhý pro zadní nápravu.
Hermes se rozhodl tohle prestižní výročí připomenout po svém. Jednoduše vybavené autíčko z roku 1989 vyčalounil tou nejvybranější kůží v béžové barvě a exteriér vyladil do stejných odstínů. Kůží je čalouněno všechno od sedaček, přes volant až po sluneční clony a řadící páku. Zkrátka o něčem takovém kachna nikdy ani nesnila...
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.