Slavná francouzská "kachna", jak se přezdívá Citroenu 2CV6, se v Paříži dočkala velké cti. Téměř přesně 50 let od prvního představení se roztomilé vozítko dočkalo opravdu vybrané úpravy od firmy Hermes.
Hermes je výrobce těch nejvybranějších doplňků z kůže. V automobilovém průmyslu zásobí kupříkladu Bugatti ve speciální sérii Veyron par Hermes. Pro autosalon v Paříži ale připravil... kachnu.
Citroen 2CV6, jedno z nejlevnějších autíček, které přežilo staletí, se stalo předmětem exkluzivní úpravy ne náhodou, slaví totiž svých 60 let. Oficiálně se představil an autosalonu v Paříži roku 1948. jeho vývoj začal už před válkou, prototypy byly ovšem zničeny aby nepadly do ruky Němcům. Kachny měly motory jejichž výkon se postupně zvedal ze 12 na 28 koní, ale ani jeden jim neumožnil překročit rychlosti 100 km/h.
Výroba trvala neskutečnou dobu, zastavena byla až roku 1990. Dočkal se mnoha odvozenin, z nichž nejzajímavější je asi Sahara se dvěma motory, jeden pro přední a druhý pro zadní nápravu.
Hermes se rozhodl tohle prestižní výročí připomenout po svém. Jednoduše vybavené autíčko z roku 1989 vyčalounil tou nejvybranější kůží v béžové barvě a exteriér vyladil do stejných odstínů. Kůží je čalouněno všechno od sedaček, přes volant až po sluneční clony a řadící páku. Zkrátka o něčem takovém kachna nikdy ani nesnila...
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.