Korejská automobilka SsangYong se v Evropě v poslední době proslavila možná trochu nechvalně, totiž produkcí designově snad nejkontroverznějších aut. Opravdu ne každému se líbily podivně vyyřezané tvary, široké “tlamy” a další nekonvenční prvky.
Otázkou je jak moc se to SsangYongu vyplácelo, ovšem jisté je jedno - v Paříži představila automobilka koncept, který je, prosím pozor, pohledný.
Jak jsme se již dříve zmínili, jde o SUV velikosti Volkswagenu Tiguan, Fordu Kugy nebo Toyoty RAV4, měří totiž přibližně čtyři a půl metru. Je možné, že na výrobních linkách nahradí dosavadní Actyon.
Důležitým milníkem je i použití samonosné karoserie. Dosavadní SUV od Ssangyongu využívají rámu, což je sice velmi vhodné do terénu, ovšem o to méně na silnici. Koncept dostal pod kapotu dvoulitrový dieselový čtyřválec o výkonu 170 koní, z něhož jde výkon na všechna kola.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?