Korejská automobilka SsangYong se v Evropě v poslední době proslavila možná trochu nechvalně, totiž produkcí designově snad nejkontroverznějších aut. Opravdu ne každému se líbily podivně vyyřezané tvary, široké “tlamy” a další nekonvenční prvky.
Otázkou je jak moc se to SsangYongu vyplácelo, ovšem jisté je jedno - v Paříži představila automobilka koncept, který je, prosím pozor, pohledný.
Jak jsme se již dříve zmínili, jde o SUV velikosti Volkswagenu Tiguan, Fordu Kugy nebo Toyoty RAV4, měří totiž přibližně čtyři a půl metru. Je možné, že na výrobních linkách nahradí dosavadní Actyon.
Důležitým milníkem je i použití samonosné karoserie. Dosavadní SUV od Ssangyongu využívají rámu, což je sice velmi vhodné do terénu, ovšem o to méně na silnici. Koncept dostal pod kapotu dvoulitrový dieselový čtyřválec o výkonu 170 koní, z něhož jde výkon na všechna kola.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?