Na čistotu mají vliv dvě věci - hmotnost a motor. Hmotnost byla radikálně snižována použitím exotických materiálů jakými jsou třeba uhlíková vlákna. Motor potom obsahuje nové úsporné technologie. Svůj vliv na všem má i aerodynamika,, která má být inspirována kapkou vody.
Motor využívá pokročilé technologie stop-start, která umí vypnout a zase automaticky nahodit motor při stání na křižovatce. Inovace zajistí ještě efektivnější fungování tohoto systému.
Pohonná jednotka navíc obsahuje i technologii DISI, ve které jde především o maximální optimalizaci procesu spalování a to co možná nejlepším vstřikem paliva přímo do válců a vylepšeným variabilním časováním ventilů.
Výkon jde do odlehčené šestistupňové převodovky s minimálními mechanickými ztrátami.
A čísla na závěr. Motor o objemu 1,3 vypustí méně než 90 gramů CO2 na každý kilometr. Vzhledem k délce 3,7 metru je dosti možné, že něco, co z tohoto konceptu vznikne, se stane novou Mazdou 1.