I Mazda si pro Evropu Přichystala jeden koncept. Je hned podle jména čistý, právě to je totiž překlad japonského názvu. Je možné, že se nám Mazda tímto konceptem snaží nenápadně podsunout podobu budoucího minivozu.
Na čistotu mají vliv dvě věci - hmotnost a motor. Hmotnost byla radikálně snižována použitím exotických materiálů jakými jsou třeba uhlíková vlákna. Motor potom obsahuje nové úsporné technologie. Svůj vliv na všem má i aerodynamika,, která má být inspirována kapkou vody.
Motor využívá pokročilé technologie stop-start, která umí vypnout a zase automaticky nahodit motor při stání na křižovatce. Inovace zajistí ještě efektivnější fungování tohoto systému.
Pohonná jednotka navíc obsahuje i technologii DISI, ve které jde především o maximální optimalizaci procesu spalování a to co možná nejlepším vstřikem paliva přímo do válců a vylepšeným variabilním časováním ventilů.
Výkon jde do odlehčené šestistupňové převodovky s minimálními mechanickými ztrátami.
A čísla na závěr. Motor o objemu 1,3 vypustí méně než 90 gramů CO2 na každý kilometr. Vzhledem k délce 3,7 metru je dosti možné, že něco, co z tohoto konceptu vznikne, se stane novou Mazdou 1.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.