I Mazda si pro Evropu Přichystala jeden koncept. Je hned podle jména čistý, právě to je totiž překlad japonského názvu. Je možné, že se nám Mazda tímto konceptem snaží nenápadně podsunout podobu budoucího minivozu.
Na čistotu mají vliv dvě věci - hmotnost a motor. Hmotnost byla radikálně snižována použitím exotických materiálů jakými jsou třeba uhlíková vlákna. Motor potom obsahuje nové úsporné technologie. Svůj vliv na všem má i aerodynamika,, která má být inspirována kapkou vody.
Motor využívá pokročilé technologie stop-start, která umí vypnout a zase automaticky nahodit motor při stání na křižovatce. Inovace zajistí ještě efektivnější fungování tohoto systému.
Pohonná jednotka navíc obsahuje i technologii DISI, ve které jde především o maximální optimalizaci procesu spalování a to co možná nejlepším vstřikem paliva přímo do válců a vylepšeným variabilním časováním ventilů.
Výkon jde do odlehčené šestistupňové převodovky s minimálními mechanickými ztrátami.
A čísla na závěr. Motor o objemu 1,3 vypustí méně než 90 gramů CO2 na každý kilometr. Vzhledem k délce 3,7 metru je dosti možné, že něco, co z tohoto konceptu vznikne, se stane novou Mazdou 1.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?