Volvo na autosalonu v Paříži představí několik modelů s úspornými motory a k nim také ambiciózní plány na snižování emisí do budoucnosti. Za pár let má i limuzína S80 vypouštět méně než dnes malá auta.
Prvním krokem je představení úsporného SUV XC60. Po úpravách, které mimo jiné zahrnuly odstranění náhonu na všechna kola, takže zbyl jen pohon přední nápravy. Pod kapotou je diesel o objemu 2,4 s výkonem 175 koní a 420 Nm. Emise CO2 jsou na SUV pěkných 170 g/km. Výkon je oproti standardní verzi dokonce zvýšený o 12 koní.
Cílem je za použití úsporných technologií, především mikrohybridní technologie, nabídnout XC60 s emisemi pod 140 gramů, tedy se spotřebou pod 5,3 litru. XC60 má navíc evropskou výstavní premiéru.
Volvo vystavuje i modely V70 a S80 s motory Flexifuel, které umí spalovat směs E85, tedy líh spolu s benzínem. Ze začátku půjde o 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, později i o čtyřválec o dvou litrech.
Menší modely C30, S40 a V50 budou mít menší motor 1,8 FlexiFuel.
Do budoucnosti automobilka hledí úsporně. Cílem je dosáhnout běžných emisí pod 100 g/km. Plány jsou rozpracovány do roku 2011, přičemž naděje jsou vkládány v mikrohybridní technologii,
Půjdeme od největších modelů. Velká limuzína S80 dosáhne s touto technologií spotřebu pod 5 litrů, tedy pod 130 g CO2 na km.
Menší limuzína S60 dosáhne emisí pod 120 gramů, což znamená spotřebu pod 4,5 litru.
Máme tu i již zmíněné SUV XC60 s emisemi pod 140 gramů.
No a nakonec tu máme modely C30, S40 a V50. Ty dosáhnou emisí pod 100 gramů na kilometr, což odpovídá spotřebě pod 3,8 litru.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.