Volvo na autosalonu v Paříži představí několik modelů s úspornými motory a k nim také ambiciózní plány na snižování emisí do budoucnosti. Za pár let má i limuzína S80 vypouštět méně než dnes malá auta.
Prvním krokem je představení úsporného SUV XC60. Po úpravách, které mimo jiné zahrnuly odstranění náhonu na všechna kola, takže zbyl jen pohon přední nápravy. Pod kapotou je diesel o objemu 2,4 s výkonem 175 koní a 420 Nm. Emise CO2 jsou na SUV pěkných 170 g/km. Výkon je oproti standardní verzi dokonce zvýšený o 12 koní.
Cílem je za použití úsporných technologií, především mikrohybridní technologie, nabídnout XC60 s emisemi pod 140 gramů, tedy se spotřebou pod 5,3 litru. XC60 má navíc evropskou výstavní premiéru.
Volvo vystavuje i modely V70 a S80 s motory Flexifuel, které umí spalovat směs E85, tedy líh spolu s benzínem. Ze začátku půjde o 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, později i o čtyřválec o dvou litrech.
Menší modely C30, S40 a V50 budou mít menší motor 1,8 FlexiFuel.
Do budoucnosti automobilka hledí úsporně. Cílem je dosáhnout běžných emisí pod 100 g/km. Plány jsou rozpracovány do roku 2011, přičemž naděje jsou vkládány v mikrohybridní technologii,
Půjdeme od největších modelů. Velká limuzína S80 dosáhne s touto technologií spotřebu pod 5 litrů, tedy pod 130 g CO2 na km.
Menší limuzína S60 dosáhne emisí pod 120 gramů, což znamená spotřebu pod 4,5 litru.
Máme tu i již zmíněné SUV XC60 s emisemi pod 140 gramů.
No a nakonec tu máme modely C30, S40 a V50. Ty dosáhnou emisí pod 100 gramů na kilometr, což odpovídá spotřebě pod 3,8 litru.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.