Volvo na autosalonu v Paříži představí několik modelů s úspornými motory a k nim také ambiciózní plány na snižování emisí do budoucnosti. Za pár let má i limuzína S80 vypouštět méně než dnes malá auta.
Prvním krokem je představení úsporného SUV XC60. Po úpravách, které mimo jiné zahrnuly odstranění náhonu na všechna kola, takže zbyl jen pohon přední nápravy. Pod kapotou je diesel o objemu 2,4 s výkonem 175 koní a 420 Nm. Emise CO2 jsou na SUV pěkných 170 g/km. Výkon je oproti standardní verzi dokonce zvýšený o 12 koní.
Cílem je za použití úsporných technologií, především mikrohybridní technologie, nabídnout XC60 s emisemi pod 140 gramů, tedy se spotřebou pod 5,3 litru. XC60 má navíc evropskou výstavní premiéru.
Volvo vystavuje i modely V70 a S80 s motory Flexifuel, které umí spalovat směs E85, tedy líh spolu s benzínem. Ze začátku půjde o 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, později i o čtyřválec o dvou litrech.
Menší modely C30, S40 a V50 budou mít menší motor 1,8 FlexiFuel.
Do budoucnosti automobilka hledí úsporně. Cílem je dosáhnout běžných emisí pod 100 g/km. Plány jsou rozpracovány do roku 2011, přičemž naděje jsou vkládány v mikrohybridní technologii,
Půjdeme od největších modelů. Velká limuzína S80 dosáhne s touto technologií spotřebu pod 5 litrů, tedy pod 130 g CO2 na km.
Menší limuzína S60 dosáhne emisí pod 120 gramů, což znamená spotřebu pod 4,5 litru.
Máme tu i již zmíněné SUV XC60 s emisemi pod 140 gramů.
No a nakonec tu máme modely C30, S40 a V50. Ty dosáhnou emisí pod 100 gramů na kilometr, což odpovídá spotřebě pod 3,8 litru.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.