Seat Leon Cupra se asi zákazníkům v Nizozemí zdál příliš slabý, proto dovozce nabídne velmi silnou verzi pojmenovanou jednoduše Leon Cupra Limited Edition. Jeho výkon je oproti sériové verzi téměř neskutečný.
K dispozici bude jen 100 takto do extrému vyladěného Leonu, dá se ovšem čekat, že si ho majitelé řádně užijí. Čím to?
Pod kapotou je totiž sice stále "ten samý" motor 2,0 TFSI, ovšem v sérii dává výkon jen 240 koní. Po důkladném nizozemském ladění dosáhne výkon celých 310 koní, což je z dvoulitru opravdu hodně. Točivý moment se navýšil z 300 na vysokých 425 Nm.
Adekvátně nárůstu výkonu vzrostla i maximální rychlost a to z 247 na 259 km/h.
Ceník nabídne sumu bez pěti euro 33 tisíc, tedy 800 tisíc korun.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?