Nejmenší audi ze sportovně zaměřené rodiny S dostalo trochu čerstvé krve do žil a to jako inovaci v podobě nové sedmistupňové převodovky typu DSG, tedy robotizované převodovky s technologií dvou spojek.
Volkswagen vyvíjí dvouspojkové převodovky už delší dobu. Výsledkem jsou typy se šesti a sedmi stupni a právě novější sedmistupňová je hlavním hrdinou tohoto článku. Podívá se totiž do ostrého hatchbacku S3
DSG Audi nazývá S-tronic a právě s ním zrychlí jak kratší, tak i delší verze Sportback na stovku o 0,2 sekundy rychleji oproti šestistupňovému manuálu, tedy za 5,5 s. To vše za příplatek asi 1500 liber, v přepočtu asi 45 tisíc korun.
Audi S3 má pod kapotou čtyřválec o objemu 2 litry a výkonu 265 koní. Náhon je na všechna kola.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.