Ekologie není nikdy dost. I proto má automobilka Volkswagen v úmyslu na autosalonu v Paříži představit ekologickou variantu svého čtyřválce 2,0 TDI, který splní i ty nejpřísnější emisní normy, které nás čekají.
Novinka dostane název BlueTDI a dá se čekat, že si dříve či později najde cestu do mnoha modelů koncernu Volkswagen. Do výroby se dostane v roce 2009 a již tou dobou bude schopen plnit normy Euro 6.
Výkon zůstal na 140 koních, ovšem novinkou je katalyzátor SCR, Selective Catalytic Reduction. Funguje na principu, který již známe z jiných motorů, především z kamionů, vstřikuje totiž látku podobnou močovině. Ta reaguje s oxidy dusíku a výsledkem jsou mnohem čistší výfukové plyny.
Spotřeba je nízká, ale nevymyká se, Passat BlueTDI bude mít spotřebu podle karoserie 5,2-5,5 litru.
Mluvíme-li o novince, musíme dodat, že Volkswagen motory s tímto systémem již prodává a to v USA, kde platí pro diesely tak přísné limity, že se bez těchto technologií neobejdou.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.