Ekologie není nikdy dost. I proto má automobilka Volkswagen v úmyslu na autosalonu v Paříži představit ekologickou variantu svého čtyřválce 2,0 TDI, který splní i ty nejpřísnější emisní normy, které nás čekají.
Novinka dostane název BlueTDI a dá se čekat, že si dříve či později najde cestu do mnoha modelů koncernu Volkswagen. Do výroby se dostane v roce 2009 a již tou dobou bude schopen plnit normy Euro 6.
Výkon zůstal na 140 koních, ovšem novinkou je katalyzátor SCR, Selective Catalytic Reduction. Funguje na principu, který již známe z jiných motorů, především z kamionů, vstřikuje totiž látku podobnou močovině. Ta reaguje s oxidy dusíku a výsledkem jsou mnohem čistší výfukové plyny.
Spotřeba je nízká, ale nevymyká se, Passat BlueTDI bude mít spotřebu podle karoserie 5,2-5,5 litru.
Mluvíme-li o novince, musíme dodat, že Volkswagen motory s tímto systémem již prodává a to v USA, kde platí pro diesely tak přísné limity, že se bez těchto technologií neobejdou.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.