Ekologie není nikdy dost. I proto má automobilka Volkswagen v úmyslu na autosalonu v Paříži představit ekologickou variantu svého čtyřválce 2,0 TDI, který splní i ty nejpřísnější emisní normy, které nás čekají.
Novinka dostane název BlueTDI a dá se čekat, že si dříve či později najde cestu do mnoha modelů koncernu Volkswagen. Do výroby se dostane v roce 2009 a již tou dobou bude schopen plnit normy Euro 6.
Výkon zůstal na 140 koních, ovšem novinkou je katalyzátor SCR, Selective Catalytic Reduction. Funguje na principu, který již známe z jiných motorů, především z kamionů, vstřikuje totiž látku podobnou močovině. Ta reaguje s oxidy dusíku a výsledkem jsou mnohem čistší výfukové plyny.
Spotřeba je nízká, ale nevymyká se, Passat BlueTDI bude mít spotřebu podle karoserie 5,2-5,5 litru.
Mluvíme-li o novince, musíme dodat, že Volkswagen motory s tímto systémem již prodává a to v USA, kde platí pro diesely tak přísné limity, že se bez těchto technologií neobejdou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?