Bentley Arnage je na trhu již dlouho, předlouho. Výkonná a luxusní limuzína je zralá do důchodu a právě proto si do Paříže přichystala trochu smutnou sérii s názvem Final series. Jedna z legend autoprůmyslu tak potichu odejde.
Tradice. To je to pravé slovo, které značka Bentley ztělesňuje v plném rozsahu. S jednou z tradic se ovšem budeme muset v nejbližší době rozloučit, Bentley Arnage totiž po deseti letech výroby odchází.
Bentley ohlásil, že na autosalonu v Paříži představí sérii na rozloučenou, Final series. Vyrobeno bude 150 těchto aut a potom… To se ještě neví.
Nový Bentley Continental jistě ztělesňuje moderní vyjádření této značky, které by se mohlo odrazit i v nástupci Arnage. Sama automobilka se k nástupci odmítá vyjadřovat, jak bývá zvykem. Otázkou je, jestli i novinka dostane pod kapotu tradiční osmiválec 6,75, který právě letos slaví svých 50 let.
Arnage je posledním Bentleyem, který byl vyvíjen společně s automobilkou Rolls-Royce a tvořil dvojče modelu Silver Seraph. Zatímco Rolls Royce koupilo BMW, Bentley, po desetiletí neoddělitelná součást Rollsu, připadlo koncernu Volkswagen
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?