Když jsem večer psal o tom, že Maserati má v plánu v Paříži představit nějaké to překvapení, netušil jsem, že hned další ráno ho najdu již na webu. Maserati upravilo své GranTurismo tak, aby mohlo na závodní trať.
Maserati se rozhodlo následovat svoji dlouhou závodní historii a představit další závodní auto. V současné době krouží po okruzích celého světa trochu extrémní Maserati MC12 Corse, bude ho následovat o něco slabší GranTurismo MC Corse.
Tato novinka se nám zatím představuje jen jako koncept, k výrobě ovšem asi nebude daleko.
Pod kapotou zůstane motor z GranTurisma S, ovšem jeho výkon se posune z 430 na 450 a to průchodnějším výfukovým a sacím potrubím.
Vůz vyhovuje specifikacím FIA a to i v ohledu bezpečnosti, čekejme tak bezpečnostní rám a celkově vyztuženou karoserii.
Nikdo zatím oficiálně neřekl že jde o ono překvapení, o kterém jsem psal teprve před několika hodinami. Tak co, vyrukuje automobilka s trojzubcem ještě s nějakým překvapením?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.