Pokud na semaforu svítí červená, naváže systém komunikaci s vozidlem kterému sdělí, za jak dlouho se změní na zelenou.
Podle rychlosti a vzdálenosti vozidla od semaforu poté systém řidiči doporučí nejlepší rychlost k co nejplynulejšímu projetí křižovatky bez zbytečného brzdění, či akcelerace.
Prozatím je však systém testován jen v rodném městě Audi – Ingolstadtu.
Navíc jednou z vad na kráse celého systému je nutnost jeho instalace také do semaforů samotných. Přesto by však mohl být přínosem co se plynulosti a ekologie provozu.
Budoucí hojné využití systému a jemu podobných je však závislé na tom, zda se vůbec někdy podaří dosáhnout městských ulic bez kolon stojících automobilů.
Pokud by pak ještě některým svátečním řidičům systém i zasahoval do řízení, mohl by mít blahodárný vliv na nervovou soustavu ostatních řidičů...