Travolution je nový systém, který zajišťuje spojení mezi vozem před křižovatkou a semaforem. Výsledným efektem má být průjezd křižovatky v pravý okamžik, tedy pod zelenými světly a bez zastavování.
Pokud na semaforu svítí červená, naváže systém komunikaci s vozidlem kterému sdělí, za jak dlouho se změní na zelenou.
Podle rychlosti a vzdálenosti vozidla od semaforu poté systém řidiči doporučí nejlepší rychlost k co nejplynulejšímu projetí křižovatky bez zbytečného brzdění, či akcelerace.
Prozatím je však systém testován jen v rodném městě Audi – Ingolstadtu.
Navíc jednou z vad na kráse celého systému je nutnost jeho instalace také do semaforů samotných. Přesto by však mohl být přínosem co se plynulosti a ekologie provozu.
Budoucí hojné využití systému a jemu podobných je však závislé na tom, zda se vůbec někdy podaří dosáhnout městských ulic bez kolon stojících automobilů.
Pokud by pak ještě některým svátečním řidičům systém i zasahoval do řízení, mohl by mít blahodárný vliv na nervovou soustavu ostatních řidičů...
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.