Ještě jsme oficiálně neviděli ani tu nejobyčejnější verzi nového mainstreamového modelu Golf a už se na nás řítí informace o těch nejsilnějších verzích. Výkonné modely budou tři a tradiční GTI bude mít 210 koní.
Volkswagen Golf si svoji premiéru odbude na autosalonu v Paříži, která začíná již za pár týdnů. Podle nejnovějších informací tam ovšem nebude samotný sériový Golf.
Svoji výstavní premiéru zde bude mít i silná verze, která bude již tradičně pojmenovaná GTI. Je trochu nezvyklé, že automobilka vytáhne na jednom autosalonu z rukávu více es, ovšem proč ne.
My tak víme, že nová generace Golfu GTI příliš neposílí. Oproti současné generaci dostane navíc jen 10 koní, finální výkon tak bude 210 koní. Automobilka si zřejmě dělá místo na další, silnější modifikace. Jízdním výkonům by jistě pomohla i redukce hmotnosti, věřím, že vzhledem k současným trendům se i jí dočkáme.
Dieselové nadšence potěší dieselová verze GTD, který nabídne common-railový dvoulitr o výkonu 170 koní.
A králem rychlých Golfů bude opět silná verze R. Ta ze šestiválce nabídne hned 270 koní, které půjdou na všechna čtyři kola.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.