Ještě jsme oficiálně neviděli ani tu nejobyčejnější verzi nového mainstreamového modelu Golf a už se na nás řítí informace o těch nejsilnějších verzích. Výkonné modely budou tři a tradiční GTI bude mít 210 koní.
Volkswagen Golf si svoji premiéru odbude na autosalonu v Paříži, která začíná již za pár týdnů. Podle nejnovějších informací tam ovšem nebude samotný sériový Golf.
Svoji výstavní premiéru zde bude mít i silná verze, která bude již tradičně pojmenovaná GTI. Je trochu nezvyklé, že automobilka vytáhne na jednom autosalonu z rukávu více es, ovšem proč ne.
My tak víme, že nová generace Golfu GTI příliš neposílí. Oproti současné generaci dostane navíc jen 10 koní, finální výkon tak bude 210 koní. Automobilka si zřejmě dělá místo na další, silnější modifikace. Jízdním výkonům by jistě pomohla i redukce hmotnosti, věřím, že vzhledem k současným trendům se i jí dočkáme.
Dieselové nadšence potěší dieselová verze GTD, který nabídne common-railový dvoulitr o výkonu 170 koní.
A králem rychlých Golfů bude opět silná verze R. Ta ze šestiválce nabídne hned 270 koní, které půjdou na všechna čtyři kola.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.