Ještě jsme oficiálně neviděli ani tu nejobyčejnější verzi nového mainstreamového modelu Golf a už se na nás řítí informace o těch nejsilnějších verzích. Výkonné modely budou tři a tradiční GTI bude mít 210 koní.
Volkswagen Golf si svoji premiéru odbude na autosalonu v Paříži, která začíná již za pár týdnů. Podle nejnovějších informací tam ovšem nebude samotný sériový Golf.
Svoji výstavní premiéru zde bude mít i silná verze, která bude již tradičně pojmenovaná GTI. Je trochu nezvyklé, že automobilka vytáhne na jednom autosalonu z rukávu více es, ovšem proč ne.
My tak víme, že nová generace Golfu GTI příliš neposílí. Oproti současné generaci dostane navíc jen 10 koní, finální výkon tak bude 210 koní. Automobilka si zřejmě dělá místo na další, silnější modifikace. Jízdním výkonům by jistě pomohla i redukce hmotnosti, věřím, že vzhledem k současným trendům se i jí dočkáme.
Dieselové nadšence potěší dieselová verze GTD, který nabídne common-railový dvoulitr o výkonu 170 koní.
A králem rychlých Golfů bude opět silná verze R. Ta ze šestiválce nabídne hned 270 koní, které půjdou na všechna čtyři kola.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.