Ještě jsme oficiálně neviděli ani tu nejobyčejnější verzi nového mainstreamového modelu Golf a už se na nás řítí informace o těch nejsilnějších verzích. Výkonné modely budou tři a tradiční GTI bude mít 210 koní.
Volkswagen Golf si svoji premiéru odbude na autosalonu v Paříži, která začíná již za pár týdnů. Podle nejnovějších informací tam ovšem nebude samotný sériový Golf.
Svoji výstavní premiéru zde bude mít i silná verze, která bude již tradičně pojmenovaná GTI. Je trochu nezvyklé, že automobilka vytáhne na jednom autosalonu z rukávu více es, ovšem proč ne.
My tak víme, že nová generace Golfu GTI příliš neposílí. Oproti současné generaci dostane navíc jen 10 koní, finální výkon tak bude 210 koní. Automobilka si zřejmě dělá místo na další, silnější modifikace. Jízdním výkonům by jistě pomohla i redukce hmotnosti, věřím, že vzhledem k současným trendům se i jí dočkáme.
Dieselové nadšence potěší dieselová verze GTD, který nabídne common-railový dvoulitr o výkonu 170 koní.
A králem rychlých Golfů bude opět silná verze R. Ta ze šestiválce nabídne hned 270 koní, které půjdou na všechna čtyři kola.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?