Honda ukázala první snímek nového MPV, které chce v Japonsku prodávat pod již zaběhnutým jménem Odyssey, které požívalo již několik generací. V Evropě se ji asi nedočkáme, co tedy na dalekém východě připravují a škudlí?
Zatím první ukázkový snímek ve tmě ukazuje hranaté tvary, které jsou pro Hondy posledních let tak typické. Odyssey se tedy bude hrdě hlásit k linii ostatních Hond.
Již podle fotky nepůjde o žádného prcka. Minulá generace měřila na délku 4,8 metru, což je přibližně tolik jako Ford Galaxy. Pod kapotou byl motor 2,4 o výkonech 160 nebo 200 koní.
Odyssey je trochu schizofrenik, protože pod stejným jménem se v USA prodává MPV o kus větší, na délku má 5,1 metru. Na fotce by ovšem měla být japonská verze, odvozená pro USA přijde později. Menší se za oceánem neprodává.
Technické údaje nové generace zatím neznáme. Odysseye se v Japonsku vyrábí od roku 1995 a nyní Honda ukazuje již čtvrtou generaci. V reálu se ukáže pravděpodobně za měsíc a u nás o ní můžeme snít marně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.