Frem, to je dosud neznámé jméno, které se snaží trochu zviditelnit. Jde o příjmení jednoho z libanonských studentů designu, který se rozhodl postavit supersport snů po svém, tak, jak se líbí jemu samotnému.
Tak jak se vám líbí? David Frem si postavil svůj vlastní supersport za jediným účelem. Chce mít vůz, který by dokázal závodit i s Ferrari.
Zatím na to ale nemá. Pod kapotou ručně stavěného vozu je jen dvoulitrový motor od Volkswagenu, který je spojen s předovkou od Audi, jde-li o DSG, nevíme. Teoretická rychlost je až 200 km/h.
Nikdo ovšem neví, jestli by to doslova na koleni smontovaná karoserie přežila. Ze dřeva vymodelovaný interiér také nevypadá na konkurenta Ferrari.
David Fram chce svůj výtvor dovézt do Detroitu na lednový autosalon. Tak jako tak jde o první čistě libanonský sportovní vůz a tohle prvenství Framovi zůstane.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.