V čase, keď koncern GM slávi prvé storočie svojej existencie, naplnené radom legendárnych modelov a prevratných technológií, pozerá sa aj do budúcnosti a do ďalšieho storočia vstupuje ako globálny líder v oblasti designu a inovácií v automobilovom priemysle.
Spoločnosť General Motors, ktorú založil 16. septembra 1908 William C. Durant, predala počas sto rokov svojej existencie vyše 450 miliónov osobných a úžitkových automobilov. Koncern General Motors dnes vyrába automobily v 33 štátoch sveta a na celom svete má takmer 24 000 dealerov a predajcov vozidiel, čo z GM robí jedného z najväčších svetových automobilových výrobcov.
Počas práve uplynulých sto rokov zaviedli značky koncernu GM do sériovej výroby rad inovácií, medzi najvýznamnejšie míľniky patria:
-Elektrický štartér
-Plne automatická prevodovka
-Katalyzátor výfukových plynov
-Netrieštivé bezpečnostné sklo
-Deformovateľný stĺpik volantu
Aktivity koncernu GM však mierili a mieria aj za hranice automobilovej sféry. Značky GM vyrobili ako prvé na svete napríklad mechanickú srdcovú pumpu, lunárne vozidlo pre posádku vesmírnej lode Apollo 15. Špecialisti koncernu GM pomáhali aj pri vývoji prvého počítačového systému na svete.
General Motors je dnes lídrom na poli alternatívnych pohonov, najmä v oblasti vodíkových palivových článkov, Flex-Fuel automobilov a hybridov, dobíjaných z verejnej elektrickej siete.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.