Neustálá inovace, to je cesta k pokroku. Honda se rozhodla připravit řidičům svých aut v případě nehody co nejměkčí dopad a tak i provedla. Nová generace airbagů má mnohem lepší vlastnosti než ta současná.
Nový airbag, který Honda nazývá i-SRS airbag, má mnohem přesněji učenou strukturu samotného pytle. Díky tomu se airbag zformuje do daleko lepšího tvaru než předchůdci. Nejlépe je to vidět na fotografii výše.
Nová technologie je schopna vytvořit dříve řádný tlak k tomu, aby mohl polštář zachytit letící tělo, navíc jej mnohem déle drží. Airbag se také nafoukne více do šířky, což je jednoznačné pozitivum, neboť se tak sníži šance, že se tělo do airbagu "netrefí" a místo toho se potká s volantem.
Druhým systémem, který Honda představila, je systém kamer po obvodu vozidla, které kontrolují co se kolem něj děje. Vzhledem k tomu, že půjde o širokoúhlé kamery, zaberou celý prostor kolem vozu. Čtyři kamery budou umístěny v přídi, v zádi a ve zpětných zrcátkách vozidla. Na displeji v tak bude možné prohlédnout si celý obvod auta, což usnadní kupříkladu parkování. Širokoúhlá kamera navíc dokáže řidiči při vyjíždění z míst, odkud nemá dostatečný rozhled. Na displeji vše uvidí kamerou ve přídi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.