Neustálá inovace, to je cesta k pokroku. Honda se rozhodla připravit řidičům svých aut v případě nehody co nejměkčí dopad a tak i provedla. Nová generace airbagů má mnohem lepší vlastnosti než ta současná.
Nový airbag, který Honda nazývá i-SRS airbag, má mnohem přesněji učenou strukturu samotného pytle. Díky tomu se airbag zformuje do daleko lepšího tvaru než předchůdci. Nejlépe je to vidět na fotografii výše.
Nová technologie je schopna vytvořit dříve řádný tlak k tomu, aby mohl polštář zachytit letící tělo, navíc jej mnohem déle drží. Airbag se také nafoukne více do šířky, což je jednoznačné pozitivum, neboť se tak sníži šance, že se tělo do airbagu "netrefí" a místo toho se potká s volantem.
Druhým systémem, který Honda představila, je systém kamer po obvodu vozidla, které kontrolují co se kolem něj děje. Vzhledem k tomu, že půjde o širokoúhlé kamery, zaberou celý prostor kolem vozu. Čtyři kamery budou umístěny v přídi, v zádi a ve zpětných zrcátkách vozidla. Na displeji v tak bude možné prohlédnout si celý obvod auta, což usnadní kupříkladu parkování. Širokoúhlá kamera navíc dokáže řidiči při vyjíždění z míst, odkud nemá dostatečný rozhled. Na displeji vše uvidí kamerou ve přídi.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.