Citroen společně se společností Sony představí světu koncept nového sportovního vozu, který společnosti pojmenovaly jednoduše GT. Také se divíte nezvyklému spojení Sony a automobilky? Vše má svůj háček...
Jak jsem psal, vše má svůj háček. Sony nemá zájem na tom, aby Citroen svůj koncept někdy vyráběl, vše co potřeboval již dostal. Předlohu pro závodní vůz do nového dílu své závodní série Gran Turismo.
Koncept uvidíme na autosalonu v Paříži a až tam se dozvíme definitivní tvary. Z krátkého videa nezjistíme téměř nic, jediná fotografie ukazuje úzké, pravděpodobně LED světlomety v přídi.
Na slova o sériové výrobě je opravdu příliš brzy a moc s ní počítat nelze. Tak jako tak, každý bude mít možnost si s Citroenem zajezdit alespoň virtuálně.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.