Na internetu se objevil údajný dopis od Lucy di Montezemolo, ředitele Ferrari, ve kterém má vyjmenovat veškeré údaje o novém supersportovním Ferrari s kódovým označením FX150. Také máte pocit, že tu něco nehraje?
V dopise, který je k přečtení níže na stránce, se každý může dočíst, že Ferrari FX150 má mít pod kapotou dvakrát přeplňovaný V8 o výkonu téměř 800 koní. Maximální rychlost atakující hranici 400 km/h má doplňovat zrychlení na stovku za 2,7.
Model, který by měl v říjnu nastoupit na testy a v průběhu roku 2009 se představit, by byl 1300 kg těžký. Technologie F1 měly inspirovat novou sedmistupňovou převodovku a cena by se pohybovala kolem 1,25 milionu euro.
Podepsán sám Luca Cordero di Montezemolo.
Ihned poté, co se tento dokument dostal na web, mnozí lidé jej, a já se k nim nepokrytě připojím, označili za podvrh.
Dává to smysl. Proč by se sám nejvyšší šéf vypisoval s údaji byť toho nejdokonalejší Ferrari všech dob. Udělat podobný dokument je pro každého jen trochu schopnějšího uživatele grafických programů hračka. Na přesné detaily si budeme muset počkat, doufám tedy jen, že kolem tohoto papíru bude menší mela, než na přelomu předminulého a minulého století kvůli Rukopisům...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.