Vedoucí vývoje Hondy, Masaaki Kato, prohlásil, že Honda nemá v plánu produkovat žádné plug-in hybridy. Automobilka totiž říká, že technologie ještě nedozrála dost daleko k tomu, aby mohla být plug-in technologie použita.
Honda byla vždycky s ekologickými projekty kupředu. Jeden z prvních sériových hybridů se jmenoval Honda Insight a podobně je na tom i s vodíkovým pohonem, když si vybraní lidé mohou zakoupit speciální Hondu FCX Clarity.
Technologie plug-in hybridu ovšem nepřijde Hondě dostatečně perspektivní, tedy alespoň zatím. Kato se nechal slyšet, že elektromobily nedokážou při současném stavu technologií poskytnout adekvátní řidičský zážitek. Říká také, že nově vyvíjené Li-Ion baterie nedokáží nabídnout zároveň spolehlivost, dojezd a cenu tak, jak to zákazníci chtějí.
Honda přesto hodlá představit několik standardních hybridů. Již v Paříži uvidíme koncept nového Insightu, vozu, který má porazit Prius. Časem se nám představí i hybridní sporťák CR-Z a vývojový tým je údajně pilně zaměstnán pracemi na novém Civicu hybrid.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.