Jaguar XF - kočka sbírá ceny

Marek Litzman, 17. září 2008, 12:57 Google+

Model, ve který automobilka vkládá největší naděje. Model, který má Jaguar vyvést z krize. Nový XF, nástupce staršího S-typu, se povedl. Dokládá to řada cen, které dynamicky vypadající šelma za rok nasbírala.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
XF

XF | foto: Jaguar

Sdílejte článek

Jaguar na tom v posledních letech nebyl zrovna ideálně. Spoléhání na tradiční modely rekrutovalo málo nových zákazníků a  to bylo potřeba změnit. Střední Jaguar, již tak dost luxusní a tradicionalistický S-type, se proto přeměnil v moderní a svěží XF. Prospělo mu to.

XF má naprosto nově navrženou karoserii, která se sice snaží respektovat některé prvky tradičních Jaguárů, přesto jde novou, mnohem dravější a sportovnější cestou.

Vůz vyšší střední třídy nemůže opomenout v Evropě tolik oblíbený dieselový motor, byl mu proto nadělen osvědčený přeplňovaný šestiválec 2,7, který Ford - ještě nedávno vlastník Jaguaru - vyvinul společným úsilím s koncernem PSA. Jeho výkon je 207 koní a točivý moment 435 Nm.

Benzínové motory zastupuje trojice motorů. Menší šestiválec má objem tři litry a výkon 238 koní. Uprostřed nabíkny stojí osmiválec 4,2 s výkonem téměř tří set koní. Vrchol tvoří ten samý motor, kterému k dýchání pomáhá kompresor. Díky tomu dosáhne výkonu 416 koní a na stovku zrychlí za 5,4 sekundy. Prostě rychlá kočička.

Nebyl by to vůz vyšší střední třídy, kdyby nenabídl zajímavé technologie. Zajímavostí je kolečko ovládání palubního systému, které při nastartování vyjede ze středového tunelu. Nenajdeme ani řadící páku, vše je elektronické. K bezpečnosi jistě přispěje systém sledování mrtvých úhlů nebo hlasové ovládání vybraných funkcí.

Samotný Jaguar je na svůj výtvor hrdý a potvrzují to výhry anket "Auto roku" pořádané různými časopisy jako Auto Express nebo What car?, Autocar zase ocenil design vozu.

XF se celosvětově prodává velmi dobře. V České republice si majitele našlo zatím 20 kousků, tendence je ale stoupavá, za září si XF pořídilo 7 nových majitelů, což je stejný počet jako u Mercedesu třídy E .

Vytisknout

Diskuze: Jaguar XF - kočka sbírá ceny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Insight

Honda odmítá plug-in hybridy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud