Jaguar XF - kočka sbírá ceny

Marek Litzman, 17. září 2008, 12:57 Google+

Model, ve který automobilka vkládá největší naděje. Model, který má Jaguar vyvést z krize. Nový XF, nástupce staršího S-typu, se povedl. Dokládá to řada cen, které dynamicky vypadající šelma za rok nasbírala.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
XF

XF | foto: Jaguar

Sdílejte článek

Jaguar na tom v posledních letech nebyl zrovna ideálně. Spoléhání na tradiční modely rekrutovalo málo nových zákazníků a  to bylo potřeba změnit. Střední Jaguar, již tak dost luxusní a tradicionalistický S-type, se proto přeměnil v moderní a svěží XF. Prospělo mu to.

XF má naprosto nově navrženou karoserii, která se sice snaží respektovat některé prvky tradičních Jaguárů, přesto jde novou, mnohem dravější a sportovnější cestou.

Vůz vyšší střední třídy nemůže opomenout v Evropě tolik oblíbený dieselový motor, byl mu proto nadělen osvědčený přeplňovaný šestiválec 2,7, který Ford - ještě nedávno vlastník Jaguaru - vyvinul společným úsilím s koncernem PSA. Jeho výkon je 207 koní a točivý moment 435 Nm.

Benzínové motory zastupuje trojice motorů. Menší šestiválec má objem tři litry a výkon 238 koní. Uprostřed nabíkny stojí osmiválec 4,2 s výkonem téměř tří set koní. Vrchol tvoří ten samý motor, kterému k dýchání pomáhá kompresor. Díky tomu dosáhne výkonu 416 koní a na stovku zrychlí za 5,4 sekundy. Prostě rychlá kočička.

Nebyl by to vůz vyšší střední třídy, kdyby nenabídl zajímavé technologie. Zajímavostí je kolečko ovládání palubního systému, které při nastartování vyjede ze středového tunelu. Nenajdeme ani řadící páku, vše je elektronické. K bezpečnosi jistě přispěje systém sledování mrtvých úhlů nebo hlasové ovládání vybraných funkcí.

Samotný Jaguar je na svůj výtvor hrdý a potvrzují to výhry anket "Auto roku" pořádané různými časopisy jako Auto Express nebo What car?, Autocar zase ocenil design vozu.

XF se celosvětově prodává velmi dobře. V České republice si majitele našlo zatím 20 kousků, tendence je ale stoupavá, za září si XF pořídilo 7 nových majitelů, což je stejný počet jako u Mercedesu třídy E .

Vytisknout

Diskuze: Jaguar XF - kočka sbírá ceny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Insight

Honda odmítá plug-in hybridy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud