Jaguar na tom v posledních letech nebyl zrovna ideálně. Spoléhání na tradiční modely rekrutovalo málo nových zákazníků a to bylo potřeba změnit. Střední Jaguar, již tak dost luxusní a tradicionalistický S-type, se proto přeměnil v moderní a svěží XF. Prospělo mu to.
XF má naprosto nově navrženou karoserii, která se sice snaží respektovat některé prvky tradičních Jaguárů, přesto jde novou, mnohem dravější a sportovnější cestou.
Vůz vyšší střední třídy nemůže opomenout v Evropě tolik oblíbený dieselový motor, byl mu proto nadělen osvědčený přeplňovaný šestiválec 2,7, který Ford - ještě nedávno vlastník Jaguaru - vyvinul společným úsilím s koncernem PSA. Jeho výkon je 207 koní a točivý moment 435 Nm.
Benzínové motory zastupuje trojice motorů. Menší šestiválec má objem tři litry a výkon 238 koní. Uprostřed nabíkny stojí osmiválec 4,2 s výkonem téměř tří set koní. Vrchol tvoří ten samý motor, kterému k dýchání pomáhá kompresor. Díky tomu dosáhne výkonu 416 koní a na stovku zrychlí za 5,4 sekundy. Prostě rychlá kočička.
Nebyl by to vůz vyšší střední třídy, kdyby nenabídl zajímavé technologie. Zajímavostí je kolečko ovládání palubního systému, které při nastartování vyjede ze středového tunelu. Nenajdeme ani řadící páku, vše je elektronické. K bezpečnosi jistě přispěje systém sledování mrtvých úhlů nebo hlasové ovládání vybraných funkcí.
Samotný Jaguar je na svůj výtvor hrdý a potvrzují to výhry anket "Auto roku" pořádané různými časopisy jako Auto Express nebo What car?, Autocar zase ocenil design vozu.
XF se celosvětově prodává velmi dobře. V České republice si majitele našlo zatím 20 kousků, tendence je ale stoupavá, za září si XF pořídilo 7 nových majitelů, což je stejný počet jako u Mercedesu třídy E .