Porsche již delší dobu strategicky skupuje akcie spřáteleného výrobce Volkswagen. Při posledním nákupu se dostal nad další důležitou hranici a s více než 35% akcií může automobilku fakticky ovládnout.
Společnosti Porsche a Volkswagen jsou do jisté míry tradičně rodinně spřízněné. Mezi jednotlivými větvemi této rodiny plane boj o moc, to ale Porschi nebrání v nákupu dalších a dalších akcií.
Firma Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, jak se Porsche celým jménem jmenuje, postupně již delší dobu skupuje akcie Volkswagenu. Posledně jsme psali o tom, že Porsche je vlastníkem již 31% Volkswagenu, nyní přinášíme informaci o tom, že společnost se dostala na hodnotu 35,14% a to skoupením 14,4 milionu akcií. Dle německých zákonů se stal Volkswagen dceřinou firmou Porsche.
Díky tomuto vlastnictví bude mít Porsche většinu na výroční valné hromadě. Cílem je získání minimálně poloviny akcií, což bude nejziskovější automobilku na světě stát asi čtvrt bilionu korun.
Volkswagenu se daří a objemy prodejů rostou stejně jako zisky. Podobně příznivé výsledky zaznamenává i Porsche.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.